CRM dla B2B

Prowadzenie transakcji B2B stanowi podstawę funkcjonowania wielu przedsiębiorców. Proces budowania, a następnie utrzymania pozytywnych relacji wymaga jednak znacznego zaangażowania. Do regularnej współpracy potrzeba czegoś więcej niż szerokiej oferty produktowej, fachowego wykonawstwa czy atrakcyjnej ceny. Istotne jest zarządzanie relacją zarówno w ujęciu bieżącym, jak i w długim horyzoncie czasowym. Pomoże w tym kompleksowy system CRM dla B2B.

Wyzwania relacji B2B

Każdy, kto miał okazję pracować w dziale handlowym wie, jak żmudne bywa nawiązywanie relacji B2B. Poszukiwanie odpowiedniego podmiotu, prowadzenie rozmów, konstruowanie oferty, negocjacje – a to wszystko obarczone sporym ryzykiem niepowodzenia. Nawet jeśli dojdzie już do zakontraktowania współpracy, pozostawienie klienta biznesowego samego sobie to spore zagrożenie. Konkurencja będzie czekać na “uśpienie” relacji, by rozpocząć swoje działania, tym samym kwestionując jakość Twojego kontaktu B2B. Problemem jest więc nie ilość współprac, ale dbanie o ich niezmiennie wysoką jakość. Inaczej niż w B2C, relacja B2B ma mniejszy czynnik masowości, dlatego utrzymanie każdego przedsiębiorstwa będzie miało dla firmy ogromne znaczenie. Dodatkowe wyzwania, takie jak utrudniony kontakt czy problematyczność przetwarzania informacji sprawiają, że niezbędny okaże się kompleksowy i niezawodny system CRM.

Chcesz dowiedzieć się więcej o systemach CRM dla innych branż?

Więcej o systemie CRM dla innych branż znajdziesz tutaj!

Sektor publiczny w kontekście B2B

O współpracy z sektorem publicznym zwyczajowo myśli się w kontekście przetargów czy zapytań ofertowych. Tym sposobem zazwyczaj pozyskuje się kontakt, który jednak w dalszych fazach należy utrzymywać. Idealnym przykładem będą agencje brokerskie, które ubezpieczają pojazdy służb komunalnych. Nawet jeśli dana agencja brokerska będzie jedyna w mieście, nie zmienia to faktu, że konkurencja z innych miast może próbować nawiązać relację B2B. Dlatego również w kontekście realizacji zadań sektora publicznego konieczne będzie podjęcie odpowiednich działań zarządczych. CRM – dzięki swojej wielozadaniowości – przyda się w ofertowaniu, przedłożeniu dokumentacji czy delegowaniu zadań poszczególnym pracownikom. Nawet tak prozaiczna czynność, jak przypomnienie o kontakcie z klientem okaże się w wielu sytuacjach niezwykle pomocna.

System CRM dla B2B

Powyższe studium przypadku – zarówno we współpracy z przedsiębiorstwami prywatnymi, jak i sektorem publicznym – wskazuje, że oprogramowanie CRM staje się niezbędnym narzędziem. Czym jest i jakie zadania realizuje system CRM? Najprościej rzecz ujmując – pomaga pracownikom w zarządzaniu relacjami już od momentu pierwszego kontaktu. Spływające zapytania i prośby o kontakt traktowane są jako leady, które – w formie zadań – trafiają do obsługi przez poszczególnych pracowników. Tam następuje cały proces tworzenia relacji – od badania potrzeb przez przygotowanie oferty aż po modyfikację lub finalizację kontraktu. Przydatne okazuje się monitorowanie ruchów potencjalnego kontrahenta – czy mail dotarł do odbiorcy, jaki jest status współpracy lub czy oferta została zaakceptowana. Odpowiedni system CRM dla B2B powinien być więc wszechstronny, a zróżnicowane funkcje muszą być łatwe w użyciu. Dodatkowo, system musi gwarantować maksimum bezpieczeństwa w przetwarzaniu danych i autoryzować dostęp do niektórych pozycji. 

SalesWizard – idealny CRM dla B2B

Na rynku dostępne są rozmaite systemy CRM, ale tylko wybrane modele oferują pełną gamę narzędzi niezbędnych dla relacji B2B. Jednym z najlepszych rozwiązań na rynku jest autorski program SalesWizard CRM. To narzędzie przygotowane przez zespół polskich inżynierów IT, które powstało we współpracy software house’u z licznymi przedsiębiorcami. Konsultacje z osobami, które na co dzień funkcjonują w relacjach B2B zaowocowały wszechstronnym i intuicyjnym narzędziem CRM. Tworzenie i zarządzanie zadaniami, ofertowanie online czy monitoring procesów to tylko wybrane funkcjonalności Sales Wizard. Każdy pracownik przy pomocy tego jednego programu jest w stanie na bieżąco obsługiwać swoje kontakty oraz planować dalsze ruchy sprzedażowe. Bezpłatny, siedmiodniowy okres próbny pozwala sprawdzić możliwości narzędzia w praktyce – i to bez zobowiązań.

Redaktor SalesWizard.pl