Kanban (z japońskiego tabliczka informacyjna, w wolnym tłumaczeniu oznacza spis widoczny) to japońska metoda sterowania produkcją. Obecnie Kanban nazywamy „zwinną” metodykę zarządzania i organizowania pracy. Czyli jest jednym z najbardziej popularnych narzędzi do skutecznego zarządzania lejkiem sprzedaży. Prekursorem tej metody jest fabryka Toyoty, gdzie po wprowadzeniu metody Kanban odnotowano 30% wzrost produkcji. Obecnie Kanban stosuje się prawie w każdej branży i nie tylko do zarządzania produkcją, ale również procesami sprzedaży.
Kanban w oprogramowaniu CRM w chmurze
Kanban w systemie SalesWizard CRM rozwiązuje problemy intuicyjności korzystania poprzez zastosowanie tablicy do zarządzania szansami sprzedażowymi. Czyli tablica Kanban pokazuje użytkownikowi CRM (w sposób poglądowy, przypominający raport) „z lotu ptaka” wszystkie tematy, nad którymi aktualnie pracuje, z drugiej strony zawiera wszystkie najistotniejsze szczegóły (np. wartość tematu, kontrahenta, etap sprzedaży, jak również zaplanowane i opóźnione działania).
Czym jest lejek sprzedażowy?
Lejek sprzedażowy (lejek marketingowy lub lejek konwersji) to podzielony na etapy ogół procesów marketingowych. Jego celem jest skuteczne przeprowadzenie potencjalnych klientów od zainteresowania produktem/usługą do sfinalizowania transakcji. Proces nazywany jest lejkiem, gdyż przedstawia graficznie proces i przypomina kształtem lejek.
Zobrazuj swój przepływ pracy (wydziel etapy, przez jakie przechodzą twoje zadania od początku do końca)
Zwizualizuj proces (np. graficznie na kartce papieru)
Zidentyfikuj typy zadań, jakie wykonujesz
Zapisz zadania na tablicy
Rozpocznij pracę na swojej tablicy
Kanban w SalesWizard CRM
Poprzez zastosowanie tablicy Kanban do zarządzania szansami sprzedażowymi rozwiązujemy problem intuicyjności. Tablica Kanban w Saleswizard CRM ma takie funkcjonalności jak:
tworzenie wielu tablic odpowiadających różnym procesom sprzedaży (tworzenie lejków sprzedażnych dla różnych usług czy produktów)
ustalanie etapów procesu sprzedaży odrębnie dla poszczególnych szans sprzedaży
podgląd i filtrowanie tablic wybranych użytkowników
Co zyskujesz dzięki tablicy Kanban w SalesWizard?
Poprzez zastosowanie tablicy Kanban do zarządzania szansami sprzedażowymi rozwiązujemy problem intuicyjności. Tablica Kanban w Saleswizard CRM ma takie funkcjonalności jak:
Szybki podgląd na aktualne procesy
Zapewnienie ciągłości i efektywności pracy
Eliminacja marnotrawstwa czasu
Skrócenie czasu realizacji zadań (lepiej zarządzaj terminami)
Płynna koordynacja zadań
Zmniejszenie strat i wąskiego gardła procesu
Możliwość szybkiego przeciwdziałania problemom
Lejki sprzedażowe pozwalają stworzyć optymalną strategię działania. Dobrze „skrojony” lejek jest bardzo ważny w przypadku małych i średnich firm, natomiast duże przedsiębiorstwa zwykle mają ich kilka, a nawet kilkanaście jednocześnie. Wdrożenie w firmie systemu SalesWizard CRM z tablicą Kanban to inwestycja długoterminowa, dzięki której widać korzyści z usystematyzowanego procesu sprzedaży oraz uporządkowanej bazy kontaktowej. Dlatego też ważne dla nas było, aby CRM, jakim jest SalesWizard, był przyjazny dla użytkownika w całym procesie sprzedaży.