BlogNarzędzia IT dla firmTablica Kanban, czyli zarządzanie leadami i lejkami sprzedaży

Tablica Kanban, czyli zarządzanie leadami i lejkami sprzedaży

Kanban (z japońskiego tabliczka informacyjna, w wolnym tłumaczeniu oznacza spis widoczny) to japońska metoda sterowania produkcją. Obecnie Kanban nazywamy „zwinną” metodykę zarządzania i organizowania pracy. Czyli jest jednym z najbardziej popularnych narzędzi do skutecznego zarządzania lejkiem sprzedaży. Prekursorem tej metody jest fabryka Toyoty, gdzie po wprowadzeniu metody Kanban odnotowano 30% wzrost produkcji. Obecnie Kanban stosuje się prawie w każdej branży i nie tylko do zarządzania produkcją, ale również procesami sprzedaży.

Kanban w oprogramowaniu CRM w chmurze

Kanban w systemie SalesWizard CRM rozwiązuje problemy intuicyjności korzystania poprzez zastosowanie tablicy do zarządzania szansami sprzedażowymi. Czyli tablica Kanban pokazuje użytkownikowi CRM (w sposób poglądowy, przypominający raport) „z lotu ptaka” wszystkie tematy, nad którymi aktualnie pracuje, z drugiej strony zawiera wszystkie najistotniejsze szczegóły (np. wartość tematu, kontrahenta, etap sprzedaży, jak również zaplanowane i opóźnione działania).

Czym jest lejek sprzedażowy?

Lejek sprzedażowy (lejek marketingowy lub lejek konwersji) to podzielony na etapy ogół procesów marketingowych. Jego celem jest skuteczne przeprowadzenie potencjalnych klientów od zainteresowania produktem/usługą do sfinalizowania transakcji. Proces nazywany jest lejkiem, gdyż przedstawia graficznie proces i przypomina kształtem lejek.

Jak stworzyć lejek sprzedażowy?

Podstawy lejka marketingowego w większości pozostają niezmienione od ponad wieku (w każdym w kolejnym etapie jest coraz mniej osób), nie istnieje globalny konsensus co do tego, czym właściwie są poszczególne etapy:

  • Zdobycie uwagi (punkt, w którym klienci po raz pierwszy dowiadują się o firmie i marce)
  • Zainteresowanie (na tym etapie firma zaczyna pracować nad dotarciem do wszystkich kontaktów zebranych na poprzednim etapie)
  • Namysł (leady na tym zaczynają być poważnie traktowane jak potencjalni klienci)
  • Ocena (ostatni etap przed sprzedażą, czyli przekonanie potencjalnych nabywców do wykonania ostatniego kroku i dokonania zakupu)
  • Zakup

Jak stworzyć dobrze tablicę Kanban?

  1. Zobrazuj swój przepływ pracy (wydziel etapy, przez jakie przechodzą twoje zadania od początku do końca)
  2. Zwizualizuj proces (np. graficznie na kartce papieru)
  3. Zidentyfikuj typy zadań, jakie wykonujesz
  4. Zapisz zadania na tablicy
  5. Rozpocznij pracę na swojej tablicy

Kanban w SalesWizard CRM

Poprzez zastosowanie tablicy Kanban do zarządzania szansami sprzedażowymi rozwiązujemy problem intuicyjności. Tablica Kanban w Saleswizard CRM ma takie funkcjonalności jak:

  • tworzenie wielu tablic odpowiadających różnym procesom sprzedaży (tworzenie lejków sprzedażnych dla różnych usług czy produktów)
  • ustalanie etapów procesu sprzedaży odrębnie dla poszczególnych szans sprzedaży
  • podgląd i filtrowanie tablic wybranych użytkowników

Co zyskujesz dzięki tablicy Kanban w SalesWizard?

Poprzez zastosowanie tablicy Kanban do zarządzania szansami sprzedażowymi rozwiązujemy problem intuicyjności. Tablica Kanban w Saleswizard CRM ma takie funkcjonalności jak:

  • Szybki podgląd na aktualne procesy
  • Zapewnienie ciągłości i efektywności pracy
  • Eliminacja marnotrawstwa czasu
  • Skrócenie czasu realizacji zadań (lepiej zarządzaj terminami)
  • Płynna koordynacja zadań
  • Zmniejszenie strat i wąskiego gardła procesu
  • Możliwość szybkiego przeciwdziałania problemom

Lejki sprzedażowe pozwalają stworzyć optymalną strategię działania. Dobrze „skrojony” lejek jest bardzo ważny w przypadku małych i średnich firm, natomiast duże przedsiębiorstwa zwykle mają ich kilka, a nawet kilkanaście jednocześnie. Wdrożenie w firmie systemu SalesWizard CRM z tablicą Kanban to inwestycja długoterminowa, dzięki której widać korzyści z usystematyzowanego procesu sprzedaży oraz uporządkowanej bazy kontaktowej. Dlatego też ważne dla nas było, aby CRM, jakim jest SalesWizard, był przyjazny dla użytkownika w całym procesie sprzedaży.

Redaktor SalesWizard.pl, specjalistka produktów CRM - LegallyCRM.pl, SolarCRM.pl, MLMseed.pl i SalesWizard.pl