BlogFunkcjonalności CRMOfertowanie klientów przez internet

Ofertowanie klientów przez internet

Pandemia koronawirusa zaskoczyła nas wszystkich w 2020 roku. Różnego rodzaju obostrzenia i utrudnienia sprawiły, że właściciele firm musieli się zmierzyć z wieloma nowymi wyzwaniami. Brak pracowników spowodowany chorobą, klienci i kontrahenci bojący się spotkać osobiście, długi okres dostarczenia listów, wzrost cen wielu produktów – to tylko kilka z wielu problemów właścicieli firm.
Plusem wynikłym z pandemii jest znaczny rozwój rynku e-commerce, czyli sprzedaży produktów i usług online. Z miesiąca na miesiąc coraz więcej firm prowadzących działalność stacjonarną zaczęło rozwijać internetowy kanał sprzedaży. Przedsiębiorcy oraz konsumenci dostrzegli plusy transakcji online, więc możemy się liczyć z dalszym rozwojem rynku e-commerce.
Wiele firm w dalszym ciągu wzbrania się przed sprzedażą online czy implementacją nowoczesnych systemów informatycznych ułatwiających zarządzanie kontaktami i ofertami. Właściciele obawiają się kosztów, trudności z przestawieniem się na inne funkcjonowanie czy zmniejszenia ilości klientów. Zawsze to co nowe budzi obawy, ale chcąc być konkurencyjnym na rynku należy podążać za nowoczesnymi trendami. Klienci przyzwyczaili się do kupna produktów czy usług online, w sposób łatwy, wygodny, w dowolnym miejscu oraz czasie i oczekują nowoczesnych rozwiązań.
Po pierwszej fali pandemii koronawirusa łudziliśmy się, że po kilku miesiącach problem minie. Niestety mamy za sobą trzecią falę, a specjaliści zapowiadają kolejne. Warto przygotować się na kolejne obostrzenia i zapewnić sobie, swojej firmie oraz klientom bezpieczeństwo oraz wygodę.

SalesWizard – System CRM ofertowania online

CRM (Customer Relationship Management) oznacza zarządzanie relacjami z klientem. Taki system jest narzędziem informatycznym wspomagającym strategie i metody działania mające na celu efektywniejsze zarządzanie relacjami z klientem oraz zarządzanie całą firmą.

Jakie cele firmy zaspokoi system CRM taki jak SalesWizard?

  • Zwiększenie satysfakcji klienta dzięki indywidualnemu podejściu, poznaniu jego potrzeb oraz sprawnej obsłudze.
  • Automatyzacja wielu procesów i związana z nią oszczędność czasu doprowadzi do zmniejszenia kosztów obsługi – biurowych czy sprzedażowych.
  • Budowanie przejrzystej bazy wiedzy pozwalającej na lepsze zarządzanie firmą oraz analizę danych pozwalającą na dostosowanie dalszych działań do potrzeb klientów.
  • Zdobycie lepszej pozycji na rynku dzięki zapewnieniu klientom obsługi najwyższej jakości a pracownikom nowoczesnych narzędzi pracy.
  • Przygotowanie się na kolejną falę pandemii koronawirusa i związane z nimi obostrzenia oraz utrudnienia w przemieszczaniu czy organizacji spotkań osobistych.

Jak wygląda ofertowanie w SalesWizard?

SalesWizard to system CRM pozwalający na ofertowanie klientów online. Ułatwia i skraca to sam proces złożenia oferty i podpisania umowy. Taki sposób działania jest korzystny zarówno dla przedsiębiorstwa jak i dla pojedynczego konsumenta. Jak więc wygląda proces ofertowania klienta w SalesWizard?

  • Po uzyskaniu zgłoszenia od wstępnie zainteresowanego usługą klienta, referent podejmuje kontakt telefoniczny w celu uzyskania parametrów i informacji potrzebnych do przygotowania umowy. Moduły SMS i e-mail w systemie pozwalają łatwo i szybko wysłać do klienta wiadomość z podsumowaniem ustaleń.
  • Osoba obsługująca klienta przygotowuje ofertę, która przedstawiana jest potencjalnemu klientowi w postaci unikalnej strony www. Oferta wysyłana jest e-mailem wprost z systemu do klienta.
  • Użytkownik ma możliwość nadania klientowi odpowiedniego statusu obsługi (np. Wysłano ofertę) oraz zadania (np. Rozmowa o ofercie), aby po umówionej liczbie dni skontaktować się z klientem z pytaniem o dalsze decyzje dotyczące współpracy.
  • Klient może zaakceptować wysłaną do niego ofertę i wskazać, czy chce zawrzeć umowę osobiście, czy online, składając podpis elektroniczny.
  • Umowa kliencka generowana jest w systemie i zawiera kodowane pola, które uzupełniane są automatycznie w momencie gdy klient decyduje się na podpisanie umowy elektronicznie.
  • Po podpisaniu umowy przez upoważnione do tego osoby użytkownik może wykonywać pozostałe zadania związane z realizacją zawartej umowy.

Podpis elektroniczny

SalesWizard i inne produkty IT firmy 4B Systems wykorzystują podpis elektroniczny Autenti. Taka forma zawierania umów jest nie tylko bezpieczna i respektowana w polskim prawodawstwie, ale jest również bardzo komfortowa dla każdej ze stron. Nie ma konieczności osobistego spotkania lub wysyłania dokumentacji pocztą lub kurierem w dwie strony. Wystarczy kilka sekund, aby umowa została podpisana. Oszczędność czasu jest ogromna a dodatkowo zmniejszają się koszty biurowe (papier, koperty, wysyłka poczty). Dokumenty magazynowane są w formie elektronicznej, tak więc w firmie nie traci się przestrzeni na regały pełne teczek z dokumentacją papierową.
Podpis elektroniczny staje się pomału standardem, którego klienci oczekują, niezależnie od pandemii czy sytuacji osobistej. Taka forma jest po prostu bardzo komfortowa dla obu stron i znacznie upraszcza proces decyzyjny.

Jak przebiega proces podpisania umowy od strony klienta?

  • Klient lub osoba upoważniona w jego imieniu do podpisania umowy otrzymuje na wskazany adres mailowy wiadomość od Autenti z prośbą o podpisanie dokumentu.
  • Osoba upoważniona może podpisać dokument w dowolnym miejscu, o wybranej przez siebie godzinie i przez jakiekolwiek urządzenie, również mobilne.
  • Konsument ma możliwość zapoznania się z umową.
  • Przed podpisem konieczne jest wpisanie kodu autoryzacyjnego, który wysyłany jest na wskazany przez klienta numer telefonu.
  • Klient podpisuje umowę i może obustronnie podpisany dokument zarchiwizować na swoim urządzeniu.

W jakich branżach sprawdzi się SalesWizard do ofertowania online?

System CRM taki jak SalesWizard sprawdzi się w firmach, które oferują sprzedaż produktów lub usług i chcą podążać za nowoczesnymi trendami. Nie bez znaczenia jest również łatwiejsze zarządzanie firmą, duża oszczędność czasu każdego uczestnika procesu sprzedaży oraz wygoda. System CRM będzie pomocny i usprawni działanie małych firm jak i dużych koncernów.
SalesWizard będzie idealny dla firm, które chcą:

  • w sposób bezpieczny magazynować wszystkie dane, dokumenty i informacje w jednym miejscu,
  • zwiększyć sprzedaż dzięki samodzielnemu pozyskiwaniu klientów,
  • usprawnić komunikację w firmie między uczestnikami procesu,
  • polepszyć i usprawnić obsługę klienta,
  • zwiększyć wydajność pracy wszystkich zatrudnionych osób,
  • unowocześnić sposób składania oferty i podpisania umowy,
  • łatwiej kontrolować wyniki pracy,
  • usprawnić zarządzanie całą firmą.

Branże, w których SalesWizard może być pomocny to:

  • usługi budowlane i instalacyjne,
  • biura podróży,
  • sprzedaż i instalacja paneli fotowoltaicznych,
  • kancelarie prawne, odszkodowawcze czy notarialne,
  • usługi deweloperskie,
  • firmy handlowe i produkcyjne.

Redaktor SalesWizard.pl, specjalistka produktów CRM - LegallyCRM.pl, SolarCRM.pl, MLMseed.pl i SalesWizard.pl