BlogWdrożenie systemu CRMSystem CRM dla jednoosobowej firmy

System CRM dla jednoosobowej firmy

System CRM to narzędzie, które zwyczajowo kojarzone jest z sektorem dużych przedsiębiorstw i korporacji. Banki, agencje ubezpieczeniowe, sektor e-commerce czy hurtownie to tylko niektóre przedsiębiorstwa korzystające z takiego rozwiązania. Okazuje się, że także mikroprzedsiębiorstwa i samozatrudnieni mogą czerpać korzyści z wdrożenia systemu CRM. Pojawia się pytanie – jak wybrać CRM dla jednoosobowej firmy?

Kryterium 1: Funkcjonalność dostępnych narzędzi

Podstawowym celem systemu CRM jest usprawnienie codziennej pracy. Pod tym pojęciem wiąże się szereg udogodnień – zwiększenie przejrzystości komunikacyjnej, zapanowanie nad spływającymi leadami czy sprawna organizacja zadań. System CRM pod względem organizacji powinien pełnić rolę Twojej “prawej ręki”. Jednocześnie warto znać umiar – zbędne narzędzia czy natłok funkcjonalności może irytować. Odpowiedni CRM dla jednoosobowej działalności powinien być więc zaprojektowany z wyczuciem. Najlepiej, jeśli przy tworzeniu programu i ocenie przydatności funkcjonalności biorą udział faktycznie samozatrudnione osoby. Tak właśnie powstawał nasz autorski system SalesWizard.

Kryterium 2: Możliwość personalizacji systemu

Jak wiele przedmiotów codziennego użytku jest bardzo dobrych, ale nie idealnych przez jeden lub dwa braki? Samochód w kolorze, który lubimy nie będzie cieszyć tak samo, jeśli zabraknie w nim czujników parkowania czy automatycznej klimatyzacji. Co więcej – dla niektórych osób może to być powód, który zniechęca do zakupu. Nie inaczej jest z systemem CRM – odwołując się do klasyka reklamowego, “prawie” robi wielką różnicę. Aby mieć pewność, że Twój CRM nie jest “prawie idealny”, tylko faktycznie idealny, upewnij się, że może zostać spersonalizowany. Skontaktuj się z podmiotem obsługującym system CRM i zapytaj, czy dostępne jest rozwiązanie, które Cię interesuje, a którego Ci brakuje.

Kryterium 3: Intuicyjność obsługi programu

Nawet najbardziej zaawansowane narzędzie okaże się bezużyteczne, jeśli nie przejdzie próby UX. System CRM nie powinien nastręczać powodów do domysłów czy komplikować życia topornością obsługi. Wszystkie akcje powinny być spójne, funkcjonalności logicznie uporządkowane, a i szata graficzna nie może budzić wątpliwości. Intuicyjność obsługi systemu CRM to kolejne kryterium, które musisz wziąć pod uwagę przy wyborze programu. Wychodzimy z założenia, że najlepiej przekonać się o tym na własnej skórze i dopiero po wypróbowaniu narzędzia stwierdzić, czy jest ono intuicyjne. Dajemy Ci więc siedem dni na bezpłatne, niczym nieskrępowane testowanie naszego systemu CRM SalesWizard.

Kryterium 4: Dostępność pomocy technicznej

Prowadząc własną działalność powinieneś biegle znać się na swoim fachu – nie musisz mieć wiedzy informatycznej. Fotograf powinien wiedzieć, jaki plener wybrać do danego zdjęcia, a dentysta musi umiejętnie usunąć próchnicę. Nikt nie oczekuje, że tenże fotograf czy dentysta samodzielnie odnajdą i rozwiążą błędy z zakresu IT, związane z ich systemem CRM. Dlatego też istotna jest dostępność pomocy technicznej oraz czas reakcji na zgłoszenia. Support powinien być też dyspozycyjny w ramach zwykłych pytań o wykonanie danej czynności w programie. Najlepiej, jeśli wsparcie będzie w stanie wyjaśnić wątpliwości lub podjąć działania naprawcze w typowych godzinach pracy, czyli od 7:00 do 18:00.

Kryterium 5: Opłaty za system CRM

Na koniec pozostaje kwestia, która dla wielu mikroprzedsiębiorców może mieć decydujące znaczenie. Mowa oczywiście o kosztach użytkowania, czyli budżecie, jaki w danym okresie można przeznaczyć na system CRM. Faktem jest, że taki program to inwestycja, która pozwoli wygenerować zysk. Nie da się jednak pominąć faktu, że każda inwestycja wiąże się z wydatkami, a te nie powinny przytłoczyć przedsiębiorcy – szczególnie start-upowców. Dobrym pomysłem ze strony twórców CRM-ów jest wybór abonamentów z różnymi planami cenowymi. Tym sposobem możliwe jest znalezienie rozwiązania na każdą kieszeń, a zarazem dajemy wybór samozatrudnionym co do funkcjonalności ich programu.

Redaktor SalesWizard.pl