BlogNarzędzia IT dla firmCRM dla doradców finansowych i pośredników kredytowych

CRM dla doradców finansowych i pośredników kredytowych

Praca doradcy kredytowego, finansowego czy ubezpieczeniowego zakłada regularne kontakty z klientami i wspieranie ich w kluczowych decyzjach finansowych. Nie inaczej jest w przypadku pośrednika kredytowego, którego specyfika zadań nieco się różni, jednak cel jest taki sam. Kluczem każdego podjętego działania jest satysfakcja klienta i pomoc w wyborze możliwie najlepszego rozwiązania. Podobny cel przyświeca nam w SalesWizard, dlatego stworzone przez nas narzędzie to pomocny system CRM dla doradców finansowych i pośredników kredytowych. 

Czym się różni doradca finansowy od pośrednika kredytowego?

Na wstępie należy zaznaczyć, że pojęcie „doradca finansowy” i „pośrednik kredytowy” nie są ze sobą tożsame. Pierwszy z nich jest w pełni niezależny, przez co nie może być powiązany z żadną instytucją finansową. Nie może on faworyzować oferty konkretnego banku, musi również we własnym zakresie śledzić bieżące oferty i propozycje sektora finansowego. Doradca finansowy to często ktoś więcej niż tylko „osoba od kredytów”, a jego kompetencje nie kończą się na porównywaniu pożyczek. Zakładając, że posiada ona uprawnienia brokerskie, może również świadczyć usługi doradztwa w zakresie inwestycji i lokowania kapitału. W przypadku doradcy wynagrodzenie płatne jest bezpośrednio przez klienta, nie pobiera on prowizji od instytucji finansowej.

Inną specyfiką charakteryzuje się pośrednik kredytowy, którego wiodącym zadaniem jest wspieranie klienta podczas całego procesu kredytowego. To osoba, która ma dostęp do „zaplecza ofertowego”, czyli wszystkich informacji i procedur związanych z daną formą kredytu. Dostęp do danych przyznawany jest na podstawie współpracy z danym bankiem lub siecią banków, co pozwala sprawdzić oferty wybranych, najpopularniejszych banków. Pośrednicy zarabiają przede wszystkim na prowizjach od każdego pomyślnie przeprocesowanego i uruchomionego kredytu, nie pobierają pieniędzy od klienta. Stawki te są zmienne i różne dla poszczególnych banków, przez co trudno mówić tutaj o niezależności. Niezmienne jest jednak to, że pierwszy, jak i drugi zawód ma na celu jak najlepszą obsługę klienta.

Doradztwo finansowe – specyfika codziennych wyzwań

Najważniejszym wyzwaniem we współczesnym świecie jest oczywiście pozyskanie klientów, którzy z roku na rok są coraz bardziej świadomi i wymagający. Doradcy finansowi muszą zmagać się nie tylko z wzajemną konkurencją, niejako też rywalizują z bankami, którzy posiadają swoich wyspecjalizowanych pracowników. Taka sytuacja sprawia, że doradca musi być swoistym partnerem biznesowym, stawiając nie na ilość, ale na jakość klientów. Jakiekolwiek faux pas może bowiem oznaczać utratę zaufania i bezpowrotne odejście klienta do konkurencji. Równolegle konieczne jest śledzenie wszystkich wiadomości branżowych i zmian w ofertach poszczególnych podmiotów finansowych. Zadanie to samo w sobie jest niezwykle absorbujące, szczególnie jeśli doradca posiada bogato rozwinięty profil portfeli inwestycyjnych. Jako że zatrudnienie zespołów sprzedażowych nie wchodzi w grę, rozsądnym rozwiązaniem jest skorzystanie z narzędzi IT.

Pośrednictwo kredytowe – zadania i wyzwania

Wydawać by się mogło, że pośrednicy mają nieco łatwiejsze zadanie niż doradcy. Fakt współpracy z bankami sprawia, że otrzymują oni pewną pulę kontaktów z bazy klientów stale korzystających z usług danej instytucji. Jednak nie zawsze jest to standardem – wielu pośredników po pewnym czasie musi samodzielnie pozyskiwać i zwiększyć bazę leadową. Dotyczy to szczególnie tych pośredników, którzy obsługują sektor MSP, czyli m.in, małych i średnich przedsiębiorców. Nie należy zapominać, że przychód uzależniony jest od kredytów uruchomionych; brak transakcji oznacza brak zarobku. To nadaje całości charakter procesu sprzedaży, gdzie na każdym etapie wniosku kredytowego konieczne jest podtrzymywanie zainteresowania klienta. Tutaj także przydatne okaże się narzędzie IT, które będzie łączyło w sobie lejek sprzedażowy, tablicę Kanban i bazę z kontaktami sieci sprzedaży.

Dwa zawody, jedno rozwiązanie – oprogramowanie CRM

Wieloletnie doświadczenie w branży finansowej, przyjazna aparycja czy dobre relacje z bankami mogą okazać się niewystarczające. Konieczne jest wsparcie w codziennej pracy, by wydajnie realizować zadania i sprawnie reagować na zmieniającą się sytuację rynkową. CRM online okaże się w tym wypadku niezastąpionym narzędziem, która otworzy nowe możliwości. Sam skrót CRM oznacza Customer Relationship Management, czyli Zarządzanie Relacją z Klientami i dotyczy nie tylko branży pośrednictwa. To filozofia biznesowa, która szczególnie zwraca uwagę na potrzeby i oczekiwania klientów. Gusta i preferencje konsumentów są tutaj wyznacznikiem rozwoju i sugestią, by odpowiednio modelować ofertę produktową i usługową. Każdy – od handlowca przez managera aż po zarząd – musi odpowiednio rozumieć i interpretować sygnały ze strony klientów, by firma miała szansę na rozwój. Do zarządzania firmą i zwiększenia jakości pracy służy system CRM – rozwiązanie stosowane zarówno przez globalne korporacje, jak i jednoosobowe działalności gospodarcze.

Najważniejsze korzyści z systemu CRM

System CRM dostępny w modelu SaaS to przede wszystkim przewidywalne koszty i mobilność.  Stała opłata obejmuje nie tylko dostęp do programu w chmurze, ale także wsparcie support teamu i dostęp do coraz to nowych funkcjonalności. Dostęp do aplikacji CRM z każdego urządzenia – laptopa, tabletu czy smartfona – sprawia, że wszystkie dane będą zawsze z Tobą. Niezależnie od tego, czy przyjmujesz swoich klientów w siedzibie doradztwa, czy też jesteś na spotkaniu terenowym – wystarczy zalogować się do systemu. Zapomnij o Excelu z setkami tabelek, notesie i kalendarzu, które musisz zabierać ze sobą na każde spotkanie. Zamiast tego, wypróbuj nowe, wygodniejsze rozwiązanie, z przejrzystym interfejsem i wieloma możliwościami, jakie oferuje SalesWizard CRM. Czeka na Ciebie szereg korzyści, które doceni każda firma pośrednictwa finansowego!

Wyższa jakość obsługi klienta

Najważniejszą korzyścią odczuwalną dla klienta jest znaczna poprawa jakości obsługi wyrażana w rozmaitych formach. Poczucie personalnego traktowania, szybsze i bardziej dokładne dopasowanie oferty czy błyskawiczne generowanie przesyłanie dokumentów tworzą ogół pozytywnych doświadczeń. To z kolei przekłada się na silniejszą więź z klientem, który w przypadku jakichkolwiek pytań lub potrzeb pożyczkowych będzie korzystać tylko z Twoich usług, szczególnie w długookresowej perspektywie. To dobra wiadomość dla doradców, których cennik jest zmienny i wzrosty cen mogłyby odstraszyć nieprzywiązanych klientów. Zadowolenie z obsługi, dopasowanie usługi i zaufanie do specjalistów z branży sprawia, że nawet mimo wyższej stawki pozostaną oni lojalni. Dla pośredników z kolei oznacza to darmowy marketing szeptany – klienci zachwyceni poziomem usług będą polecać Ciebie swoim znajomym i bliskim.

Lepsze zarządzanie zadaniami

Każda, nawet jednoosobowa działalność musi skutecznie realizować zadania. Im więcej osób w organizacji tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia szumu informacyjnego. To z kolei może prowadzić do niekorzystnych sytuacji:

  • Więcej niż jedna osoba wykonuje dane zadanie, co powoduje nieefektywne wykorzystanie zasobów ludzkich.
  • Nikt nie wykonuje danego zadania, co powoduje opóźnienie lub rodzi konieczność brania nadgodzin.
  • Niekompetentna osoba wykonuje zadanie, co zwiększa prawdopodobieństwo niewłaściwego wykonania zadania.
  • Brakuje informacji dotyczących zadania, co zwiększa szanse na niesatysfakcjonujący efekt zadania.

Przy mikrodziałalnościach SalesWizard stanowi fantastyczne wsparcie dla osoby lub osób odpowiedzialnych za sprzedaż. Każdy kolejny krok opisany jest w formie lejka, któremu przypisuje się wcześniej zdefiniowane przez administratora statusy obsługi. Nie mniejsze wsparcie odczują większe zespoły doradców i pośredników. Narzędzie SalesWizard CRM do zarządzania sprawdzi się wręcz idealnie!

Usprawnienie pracy z kontaktami

Pod tym pojęciem kryje się kompleksowy zestaw narzędzi od SalesWizard, który w swojej przydatności może konkurować z niejednym systemem ERP. Obsługa nadesłanych zgłoszeń z formularzy kontaktowych, prowadzenie kartoteki z informacjami o klientach czy zawieranie umów z podpisem elektronicznym to tylko wybrane przykłady. Przy wieloetapowych zadaniach, które często spotyka się w relacji B2B, przydatny okaże się moduł „Projekty”. Co istotne, część monotonnych, powtarzalnych i schematycznych zadań można powierzyć sztucznej inteligencji. Automatyzacja pracy zdecydowanie odciąży Ciebie lub Twoją organizację, a Ty zajmiesz się na esencji pracy z klientem, której nie wykona żadna maszyna. Kontakty z wcześniejszych źródeł czy baz możesz bezpiecznie zaimportować do SalesWizard CRM, a to tylko jedna z form sprawnego i bezpiecznego zarządzania danymi.

Bezpieczne przechowywanie danych osobowych

Nie ma wątpliwości, że bezpieczne przechowywanie danych klientów to element absolutnie krytyczny, stanowiący o Twojej wiarygodności. Notes można zgubić, Excel może być otwarty przez niepowołane osoby, dlatego w tej materii zaufaj sprawdzonym rozwiązaniom! SalesWizard CRM oferuje maksymalny poziom bezpieczeństwa dzięki trzem zaporom. Pierwsza z nich to zapora dostępu, czyli konieczność autoryzacji logowania do systemu. Bez e-maila i bezpiecznego hasła nie można wykonać jakiejkolwiek czynności w SalesWizard. Druga zapora to mechanizmy IT wdrożone przez nasz zespół. Podjęte przez nas środki bezpieczeństwa stanowią barierę zarówno przed złośliwymi, jak i celowymi atakami hackerskimi. Trzecią barierę stanowi innowacyjność, czyli nieustanne rozwijanie i udoskonalanie produktu. Każda aktualizacja pozwala nam „dołączyć” nowe, jeszcze lepsze zabezpieczenia do istniejących już barier IT.

Przetestuj SalesWizard – dedykowane narzędzie CRM

Powyższe korzyści z wdrożenia CRM to tylko przykłady rozwiązań, które czekają na Ciebie i Twoją firmę w programie SalesWizard! Stworzony przez polskich deweloperów i specjalistów z dziedziny IT wydobędzie pełnię potencjału z całego zespołu. Istotną kwestią jest fakt, że przy testach SalesWizard brali udział przedsiębiorcy z rozmaitych dziedzin, w tym także z branży pośrednictwa finansowego i doradztwa bankowego. Tym sposobem system jest nie tylko czytelny i przyjazny w obsłudze, ale także nie przytłacza ilością danych i narzędzi. Korzyści ze zwiększonej jakości pracy odczujesz zarówno w pierwszych godzinach po implementacji, jak i w horyzoncie długoterminowym. Skorzystaj z bezpłatnej, siedmiodniowej wersji próbnej i przekonaj się, jak wiele korzyści wiąże się z SalesWizard CRM! Masz pytania lub chcesz uzyskać wycenę SalesWizard dla Twojej firmy? Napisz do nas lub skontaktuj się telefonicznie, a my błyskawicznie udzielimy odpowiedzi!

Redaktor SalesWizard.pl