BlogNarzędzia IT dla firmSystem CRM dla branży kosmetycznej i wellness

System CRM dla branży kosmetycznej i wellness

Każda osoba z branży beauty wie, jak istotne jest odpowiednie dobranie zabiegów czy kosmetyków do  potrzeb klientów. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia w postaci wielu lat doświadczeń, licznie ukończonych kursów czy zwyczajnej, dobrej relacji z klientami. Podobnie jest z pracą Twojego zespołu – odpowiednio uporządkowane procesy sprzedażowe czy wysoka jakość obsługi klienta nie będą możliwe bez odpowiednich, dedykowanych narzędzi. Do sprawnego funkcjonowania Twojej firmy niezbędny okaże się system CRM. 

System CRM dla branży wellness – czyli dla kogo?

Na samym wstępie niniejszego artykułu warto sobie zadać pytanie: co tak naprawdę my jako autorzy SalesWizard CRM mamy na myśli pod hasłem „wellness”. Jest to termin niezwykle szeroki, a tworząc nasz system objęliśmy zarówno jednoosobowe działalności kosmetyczek, fryzjerów, trenerów personalnych i barberów, jak również całe spektrum podmiotów świadczących usługi medyczne. Program ten kierujemy więc do użytkowników, takich jak gabinety fizjoterapii, centra dietetyczne czy kliniki medycyny estetycznej, gdzie wykonuje się zabiegi pod nadzorem lekarzy. Już na wstępie pragniemy nadmienić, że odpowiednia funkcjonalność CRM w branży wellness jest – w naszej opinii – kluczem do sprawnej i bezbłędnej organizacji, co pozwala zaplanować i raportować podjęte działania. Dlatego też znaczna część sfery projektowania aplikacji opierała się na analizie potrzeb i oczekiwań zgłaszanych przez rozmaite podmioty z niniejszej branży. Zebrane informacje o codziennej pracy bezpośrednio u źródła mają przełożenie na przyjazny i intuicyjny w obsłudze system. Tą swoistą przedmową przejdźmy do omówienia, w jaki sposób CRM wspiera przedsiębiorstwa, które zdecydowały się sprawdzić zaproponowane rozwiązanie.

Co to jest CRM?

CRM to akronim rozwijany do postaci Customer Relationship Management co po polsku oznacza „Zarządzanie Relacjami z Klientem”. Pojęcie to znane jest już od bez mała 40 lat, gdy dokonała się rewolucja w postrzeganiu klienta i jego potrzeb. Wcześniej marketing polegał – w dużym uproszczeniu – na sprzedaży wszystkiego i wszystkim. Trudno jednak oczekiwać, by producent odzieży sportowej sprzedawał dywany, asortyment skrajnie różny, lecz wciąż mowa o branży tekstylnej. Zamiast tego, wizjonerzy biznesu dostrzegli wartość w obecnych nabywcach oraz pozostawianym przez nich feedbacku. Zrozumiano, że są oni swego rodzaju „ambasadorami” konsumentów wciąż niepozyskanych, a dostępnych na wyciągnięcie ręki. Wystarczy tylko dodać nowy krój, inny smak czy ciekawszy design, a w prosty sposób usatysfakcjonować można spore grono obecnych i nowych klientów. Proces zbierania danych w ręczny sposób, przy użyciu ankiet, rozmów czy badań satysfakcji był ważnym ogniwem zarządzania relacjami. Jednak w dobie cyfryzacji i coraz większej popularności komputerów odkryto sposób, by oszczędzić czas i środki pieniężne. Tak powstawało zaawansowanie oprogramowanie łączące w sobie szereg narzędzi do automatyzacji zadań, zbierania danych, tworzenia ofert czy planowania działań w kalendarzu.

Marketing w branży wellness

Wydawać by się mogło, że branża medyczna, kosmetyczna czy dowolna inna z sektora wellness nie wymaga reklamy. Każdy z nas chce czuć się pięknie, wyglądać młodo i cieszyć się zdrowiem, a chęć zmiany niedoskonałości wynika sama z siebie. Nic bardziej mylnego – współczesna sprzedaż zakłada model marketingowy, w którym klienta niejako trzeba poprowadzić za rękę, odsłonić przed nim potrzeby, których na pierwszy rzut oka może nie zauważać. Dobrym przykładem będzie styczniowy okres gorących leadów dla trenerów personalnych, co wynika ze wzmożonego ruchu na siłowni. Wiele osób wykazujących znikomą aktywność fizyczną czuje, że musi zacząć ćwiczyć, jednak jak ma osiągnąć upragnioną kondycję lub sylwetkę bez pomocy trenera personalnego? Jaki zestaw treningów będzie odpowiedni oraz jak w realistyczny sposób wyznaczyć sobie horyzont celów? Bez odpowiedniego wsparcia i zainteresowania taki klient siłowni szybko straci swoją motywację, po czym rozwiąże umowę. W tej sytuacji stratna będzie zarówno placówka, jak i zatrudnieni w niej trenerzy, ponieważ nie potrafili zadbać o nowych klientów. Wdrożenie systemu CRM umożliwia w tej sytuacji podjęcie działań, która nie tylko pozwoli utrzymać kontrahenta, ale też umożliwia efektywną sprzedaż pobocznych produktów i usług.

Korzyści z wdrożenia i integracji systemu CRM w e-commerce

Klikając w ten tekst, zapewne chcesz dowiedzieć się nie tylko, czym ten cały CRM jest, ale też dlaczego miałby Ci on być potrzebny. Czas na najważniejszą część wpisu, czyli jakie korzyści uzyskasz wdrażając system CRM SalesWizard do swojego przedsiębiorstwa. Oto wybrane, najważniejsze benefity:
  • Usprawnienie pracy – automatyzacja procesów oraz szybsze wykonywanie zadań przełoży się na możliwość wykonania większej ilości obowiązków w określonym horyzoncie czasowym.
  • Oszczędność pieniędzy – system CRM to inwestycja, która z jednej strony maksymalizuje zyski, z drugiej zaś pomoże w wielu obszarach zaoszczędzić środki pieniężne.
  • Zapobieganie szumowi informacyjnemu – ujednolicona forma poszczególnych zadań i możliwość dodawania notatek sprawi, że zadanie będzie jednakowo rozumiane przez wszystkich członków organizacji.
  • Wyższa jakość obsługi klienta – szybsze procesowanie zadań, błyskawiczna odpowiedź na kontakt czy dostęp do bieżących informacji sprawia, że w oczach klienta zyskasz miano kompetentnego wsparcia.
  • Ułatwienia planistyczne – funkcjonalności systemu CRM pozwalają nie tylko rozliczać zadania w krótkookresowym horyzoncie czasowym, ale też planować projekty z danym klientem na wiele miesięcy do przodu.
  • Wygoda obsługi – import kontaktów pozwoli Ci od razu rozpocząć pracę w nowym, wygodniejszym, przejrzystym i doskonale zorganizowanym środowisku z niezbędnymi narzędziami.
  • Zwiększenie efektywności – benefit będący pochodną wszystkich powyższych korzyści; szybsze wykonywanie zadań tańszym kosztem i z minimalizacją błędów oznacza zupełnie nową jakość pracy.

Najważniejsze moduły CRM dla branży wellness

Czy Twój klient zaufałby samozwańczemu trenerowi personalnemu, który nie ma wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów, ale naoglądał się bodybuilderów na YouTube? Czy Twoja klientka zgodziłaby się na przetestowanie nieatestowanych kosmetyków niewiadomego pochodzenia podczas zabiegów oczyszczających twarz? Oczywiście że nie. Zaufanie to podstawa przy każdej formie transakcji, a raz zniszczoną reputację bardzo trudno odbudować. Dlatego też w kwestii CRM w branży kosmetycznej i wellness postaw na sprawdzone, pewne i niezawodne rozwiązania. SalesWizard nie akceptuje kompromisów czy półśrodków – udostępniamy Ci narzędzia do zarządzania i efektywnej sprzedaży w jednym miejscu! Na co dokładnie możesz liczyć po zarejestrowaniu się jako użytkownik SalesWizard? Na szereg udogodnień – od możliwości tworzenia, zarządzania i rozliczania zadań przez integrację z AI i scentralizowanie komunikacji aż po dostęp do obszernej analityki danych sprzedażowych. Spośród wszystkich funkcjonalności wybraliśmy i omówiliśmy trzy najważniejsze – więcej informacji w jednym miejscu znajdziesz pod tym linkiem.

Kompleksowa baza danych klientów

System CRM to coś więcej niż kalendarz z możliwością samodzielnej rejestracji i umawiania terminów przez klientów. To obszerna kartoteka zawierająca bogatą paletę informacji na temat każdego, kto wszedł w interakcję z Twoim biznesem. Znajdziesz tu takie dane, jak obecnie aktywne pakiety, zaplanowane świadczenia czy historia relacyjności, w tym zaproponowane produkty lub usługi. Panel informacyjny podpowie Ci, kiedy i jaką drogą nastąpił ostatni kontakt, jaki był temat rozmowy oraz jakie następstwa miała interakcja. Do każdego z klientów możesz dodać notatki, co pozwoli wyciągnąć wnioski i zwiększyć skuteczność sprzedażową. Nawet jeśli z danym kontrahentem nie było kontaktu od miesięcy, baza danych pozwoli Ci szybko przypomnieć sobie, z kim masz do czynienia i co możesz zaoferować. Warto dodać, że oferty możesz tworzyć na podstawie dedykowanego modułu ofertowania online. Jeśli prowadzisz sprzedaż internetową lub wysyłkową, doskonałym uzupełnieniem jest funkcja stanów magazynowych prezentująca dostępność produktów w czasie rzeczywistym.

Automatyczne wykonywanie powtarzalnych zadań – oszczędzaj czas

Jak wiele czasu tygodniowo spędzasz na zadaniach, które są żmudne, powtarzalne, ale niezbędne do wykonania? Dwie godziny, dziesięć, a może dwadzieścia? Ile razy zdarzyło Ci się odpisywać na to samo pytanie, które de facto ma swoją odpowiedź na Twojej stronie internetowej lub profilu w mediach społecznościowych? A może wciąż ręcznie przypominasz zapominalskim o opłaceniu zamówienia, uregulowaniu należności czy wpłaceniu zaliczki? Te wszystkie zadania może wykonać za Ciebie sztuczna inteligencja, którą wdrożysz wraz z SalesWizard CRM. Moduł OpenAI umożliwia kompleksową automatyzację: od chatbota prowadzącego konwersację, zbierającego leady i udzielającego pomocy aż po mechanizmy zabezpieczające przed złośliwymi atakami hackerskimi. To nieocenione wsparcie szczególnie dla tych przedsiębiorców, którzy funkcjonują w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej.

Prowadzenie analityki czynności sprzedażowych i marketingu bezpośredniego

Współczesne systemy CRM pozwalają usprawnić pracę nie tylko w obszarze klienta stacjonarnego, ale też w handlu online. System obsługuje wszystkie działania e-commerce, w tym zdalne ofertowanie, nadzór nad realizacją zamówień czy zarządzanie kampaniami marketingowymi. Przedłużanie członkostwa, umawianie kolejnych spotkań czy crosselling to tylko niektóre z czynności, które umożliwia praca z systemem CRM. Pod tym pojęciem rozumiemy także wszelkie działania związane z marketingiem bezpośrednim, m.in. telefoniczny kontakt z klientem na podstawie aktualnej promocji i oferty. Każdy e-mail, każda konwersacja, każda złożona oferta zapisywana jest również w historii podjętych działań. Na tej podstawie łatwo można przygotować raport skuteczności, co daje możliwość doskonalenia technik sprzedaży i poprawy jakości obsługi klienta. Administrator może w prosty sposób uzyskać wgląd do statystyk, a to pomoże w poprawie współczynnika konwersji i zwiększenia wolumeny i skuteczności sprzedaży.

Dlaczego warto wybrać SalesWizard CRM?

Powyższe trzy najważniejsze moduły to tylko początek benefitów, jakie znajdziesz w SalesWizard. Oprogramowanie to jest efektem prac polskiego software house’u z siedzibą w Warszawie, Nasi programiści to specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w branży IT, którzy stworzyli SalesWizard od podstaw. Wybierając nasze rozwiązanie, możesz liczyć na przejrzysty, intuicyjny w obsłudze CRM ze wsparciem polskojęzycznego zespołu technicznego. Kwestia polskiego supportu znacznie ułatwi Ci stawianie pierwszych kroków oraz rozwiązywanie ewentualnych problemów. System umożliwia Ci optymalizację procesów związanych z funkcjonowaniem Twojego przedsiębiorstwa tak w sferze stacjonarnej, jak i w obszarze e-commerce. Korzyści z tego rozwiązania zauważysz zarówno w pierwszych dniach po wdrożeniu, jak i w horyzoncie długoterminowym. Wybierając SalesWizard, zyskasz przewagę organizacyjną nad innymi firmami z branży, które jeszcze nie zdecydowały się na CRM. Niewątpliwym atutem jest także przewidywalność kosztów – faktura na znaną z góry kwotę trafi co miesiąc na Twojego maila. Stawiamy na elastyczność – oferujemy Ci nieodpłatny, siedmiodniowy okres próbny bez zobowiązań, a po nawiązaniu współpracy w każdej chwili możesz zrezygnować z abonamentu. Kliknij tutaj i przekonaj się, jak wiele korzyści możesz uzyskać dzięki SalesWizard!

Redaktor SalesWizard.pl