Jak wybrać kompleksowy system CRM dla branży OZE
Jak usprawnić pracę w branży OZE?
Obecny czas na rynku OZE jest wyjątkowo pracowity dla wszystkich podmiotów zajmujących się sprzedażą, montażem i serwisem urządzeń. Pompy ciepła, panele fotowoltaiczne, klimatyzacja czy rekuperacja staje się standardem w domach jednorodzinnych. Nic więc dziwnego, że przy natłoku zleceń konieczna jest sprawna organizacja i częściowa automatyzacja procesu. Aby ofertować klientów, zarządzać działaniami pracowników i kontrolować postępy, warto skorzystać z systemu CRM.
Czym jest system CRM?
Na wstępie należy wyjaśnić pojęcie Customers Relationship Management, w skrócie CRM, które będzie towarzyszyć nam w dalszej części. W polskim tłumaczeniu jest to zarządzanie relacjami z klientami, czyli podejmowanie działań zmierzających do utrzymania kontaktu, zaspokajania potrzeb i kreowania określonego wizerunku firmy. Jednym z narzędzi, które pomaga w zarządzaniu relacjami z klientami jest system CRM. To rozbudowany program, w którym gromadzone są wszelkie informacje związane z interakcją na linii firma – kontrahent. Podstawowa funkcjonalność systemu CRM to kartoteka klienta z historią rekordów, czyli podjętych działań, form kontaktu oraz zaproponowanych produktach. Narzędzia CRM umożliwiają również formowanie lejka sprzedażowego i segmentowanie leadów (dzielenie ich na gorące i zimne, przypisywanie do poszczególnych pracowników). Nieco bardziej zaawansowane systemy CRM zawierają w sobie funkcjonalności, które z powodzeniem zastępują inne programy, np. moduł fakturowania, ofertowania czy certyfikacji podpisu.
Zastanawiasz się jak działa system CRM w branży OZE?
Więcej o jego działaniu w branży fotowoltaicznej przeczytasz tutaj!
Zalety wdrożenia systemu CRM w firmie
Decydując się na implementację takiego rozwiązania, przedsiębiorstwo może liczyć na szereg korzyści. Wśród najważniejszych z nich warto wymienić:
- Oszczędność czasu – system CRM pozwala realizować dotychczasowe zadania w znacznie szybszy sposób, niwelując zatory czasowe;
- Automatyzacja zadań – powtarzalne czynności, takie jak wysyłanie przypomnień o płatności, mogą być realizowane bez udziału człowieka;
- Minimalizacja kosztów – przy pomocy systemu CRM jesteśmy w stanie zwiększyć efektywność pracy, co przekłada się na oszczędność pieniędzy;
- Lepsza obsługa klienta – kontrahenci poczują się docenieni, traktowani w sposób indywidualny, dzięki czemu wzrośnie ich satysfakcja;
- Szczelność informacyjna – dzięki jednolitemu systemowi i kontroli dostępu jest pewność, że konkretna informacja dotrze dokładnie tam, gdzie ma dotrzeć;
- Zwiększenie skuteczności sprzedażowej – poprzez system CRM możliwe jest profilowanie klientów i dobieranie rozwiązań zgodnie z ich potrzebami;
- Możliwość pracy zdalnej – jako że system CRM jest zbiorem zdigitalizowanych danych, upoważnione osoby mogą mieć do nich dostęp z dowolnego miejsca.
CRM w branży OZE
Nie ma wątpliwości, że branża OZE jest właśnie w pełni rozkwitu, a zapotrzebowanie na montaż i serwis nieustannie rośnie. Już nie tylko panele fotowoltaiczne, ale też klimatyzacja, pompy ciepła czy rekuperacja trafiają do wielu domów. Dobrym pomysłem byłoby zachowanie danych klienta, u którego montowano fotowoltaikę, by za kilka miesięcy zaproponować mu montaż pompy ciepła powietrze-powietrze. Znacząco wzrosłoby również zainteresowanie okresowymi przeglądami, gdyby na miesiąc przed corocznym sugerowanym terminem konserwacji wysłać klientowi SMS lub mail z przypomnieniem. Nie należy też zapominać o spływających zapytaniach – podjęcie z nimi odpowiednio szybkiej interakcji zwiększa prawdopodobieństwa zamknięcia sprzedaży z powodzeniem. To tylko przykładowe zadania, w których system CRM okaże się niezwykle przydatny dla branży OZE. Podczas gdy Twoi pracownicy udadzą się w miejsce kolejnego audytu energetycznego, montażu lub serwisu, Ty zaplanujesz dalsze działania i umówisz następnych klientów.
Jak wybrać odpowiedni system CRM?
Wiesz już, że system CRM to innowacja, którą warto wdrożyć w przedsiębiorstwie. Na rynku znajdziesz rozmaite narzędzia spełniające to zadanie. Problem jednak polega na tym, że nie każde będzie satysfakcjonujące, odpowiadające Twoim potrzebom. Aby wybrać najlepszy system CRM, powinieneś zwrócić uwagę na następujące aspekty:
- Rodzaj narzędzia – usługa System as a Service czy program do zainstalowania?
- Cena narzędzia – jak w każdym aspekcie, tak i tu budżet odgrywa ważną rolę.
- Charakter narzędzia – uniwersalny czy ściśle dopasowany do potrzeb firmy?
- Wygląd systemu – intuicyjność i prostota obsługi to istotne atuty dobrego CRM-u.
- Zawartość systemu – podstawowy CRM czy rozbudowany pakiet narzędzi?
- Referencje – warto sprawdzić, co na temat interesującego nas CRM piszą inni.
- Kontakt z supportem – czy dostępna jest polskojęzyczna pomoc techniczna?
Wszystkie te aspekty zweryfikujesz dzięki skorzystaniu z okresów próbnych. Jeśli nie masz czasu lub ochoty na samodzielne poznawanie narzędzia, możesz skorzystać z pomocy Twórców systemu CRM. Pomogą oni zainstalować i skonfigurować program, a następnie w sposób zdalny przeszkolą Ciebie i Twoich współpracowników.
SalesWizard – najważniejsze funkcjonalności systemu
Jednym z najlepszych narzędzi CRM na rynku jest SalesWizard – w pełni polskie narzędzie stworzone przez warszawski software house 4bsystems. Uniwersalność systemu oraz szereg dostępnych rozwiązań sprawia, że każdy przedsiębiorca – niezależnie od branży czy rozmiaru firmy – skorzysta na wdrożeniu tego narzędzia. W środku znaleźć można takie rozwiązania, jak:
- Strona ofertowa – przy pomocy SalesWizard stworzysz one-pager, czyli w pełni spersonalizowaną stronę w formie wizytówki prezentującą Twoją ofertę;
- Obsługa zgłoszeń – system można zintegrować z wieloma modułami, np. Google Ads, WordPress czy HTML, dzięki czemu leady trafią bezpośrednio do CRM;
- Lejki i statusy obsługi – wszystkie procesy w firmie możesz pogrupować w tematyczne lejki, do których przypisywane będą leady z aktualnym statusem;
- Ofertowanie online – standaryzacja procesu składania oferty, która w szybki sposób pozwoli wygenerować propozycję umowy dla kontrahenta;
- Generator dokumentów – automatyzacja procesu przygotowania dokumentacji, CRM samodzielnie wypełni wzorzec dokumentu odpowiednimi danymi;
- Certyfikacja podpisu – kompatybilny z systemem moduł Autenti pozwala szybko opatrzeć dokumenty podpisem honorowanym przez administrację publiczną;
- Opieka helpdesku – nasz zespół informatyków pomaga użytkownikom w przypadku napotkania jakichkolwiek trudności z obsługą SalesWizard.
Pełnię możliwości systemu SalesWizard odkryje przed Tobą plan bezpłatny. Skontaktuj się, by otrzymać możliwość testowania systemu całkowicie za darmo przez 14 dni.