Najczęstsze błędy firm z branży OZE w ofertowaniu klientów
Skąd biorą się problemy z ofertowaniem w branży OZE
Badania wykazują, że odnawialne źródła energii takie jak energia słoneczna, wodna, wiatrowa, biomasy czy geotermalna (OZE) są naszą przyszłością. Energia z innych źródeł jest niestety nieekologiczna, a wręcz doprowadza do stałego zatruwania naturalnego środowiska. Do tego należy wskazać, że ceny energii czy ciepła coraz drastyczniej wzrastają z roku na rok. Tak więc od lat w trosce zarówno o środowisko jak i o finanse, popularnością cieszą się właśnie odnawialne źródła energii.
W ostatnich latach w Polsce widać znaczny rozwój firm z branży fotowoltaicznej, które oferują instalacje paneli słonecznych, które dzięki energii słonecznej mają zapewnić energię z tego właśnie odnawialnego źródła. Na rynku istnieje duży popyt na usługi firm z branży instalacyjnej. Podaż tych usług sprawia, że wiele firm ale także wielu przedstawicieli handlowych w ostatnich latach zmieniło profil działalności właśnie na branżę fotowoltaiczną. Nagle więc na rynku powstały firmy zajmujące się organizacją oraz montażem instalacji fotowoltaicznych. Konsumenci mając wybór, wybierają te firmy, które oferują nie tylko atrakcyjną cenę ale również obsługę najwyższej jakości. Jakie działania powinny podjąć przedsiębiorstwa z branży PV, aby osiągnąć sukces na mocno konkurencyjnym rynku?
Zobacz jak system CRM sprawdza się w branży OZE!
Dowiedz się więcej o działaniu SalesWizard CRM w branży OZE lub umów się na konsultację.
Problem z ofertowaniem Klientów zainteresowanych instalacją fotowoltaiczną
Dużą przeszkodą w osiągnięciu sukcesu na rynku instalacji fotowoltaicznych są przestarzałe metody działania i ofertowania zainteresowanych usługą Klientów. Załóżmy, że osoba potencjalnie zainteresowana instalacją fotowoltaiczną znajduje namiar do przedstawiciela handlowego firmy zajmującej się montażem takiej instalacji. Klient dzwoni do handlowca, który umawia się na spotkanie za 3 dni. Przyjeżdża spóźniony o godzinę. Handlowiec wykonuje pomiary i obiecuje, że wyśle ofertę do tygodnia. Klient otrzymał ofertę wykonaną w pliku excel na maila po 2 tygodniach. W tym czasie ani handlowiec ani inna osoba z firmy nie podjęła z nim kontaktu. Z racji atrakcyjnej ceny mimo niedociągnięć Klient decyduje się skorzystać z usług firmy. Po kilku dniach kontaktuje się z nim pracownik firmy w celu umówienia terminu wykonania instalacji. Klient musi jechać do siedziby firmy podpisać umowę, bo handlowiec niestety nie może przyjechać. Montażyści nie przyjeżdżają w umówionym terminie. Klient słyszy przeprosiny, ponieważ pracownik zapomniał zadzwonić i poinformować go o zmianie terminu. Po finalnym montażu okazuje się, że cena usługi wzrosła o 10% z powodu błędu w obliczeniach przygotowanej oferty.
Takich historii można znaleźć w internecie ogrom. Dodatkowo w prywatnym życiu również od rodziny czy znajomych słuchamy podobnych historii. Bo czy opisany wyżej Klient poleci usługi danej firmy znajomym, rodzinie albo wystawi w internecie pozytywną opinię? Niestety nie. Niska jakość obsługi klienta, długi okres oczekiwania na ofertę czy błąd w ofercie może nie wynikać ze złej woli czy ignorancji, a jedynie z przestarzałych metod działania prowadzących do wielu problemów organizacyjnych i zarządczych. Jest to jednak kwestia, którą łatwo można rozwiązać dzięki innowacyjnym systemom informatycznym.
Wykonywanie oferty w branży PV w systemie CRM
System CRM (Customer Relationship Management) to system do zarządzania relacjami z Klientem. Nie tylko usprawnia zarządzanie przedsiębiorstwem, poprawia jakość obsługi Klienta, ale również unowocześnia i poprawia proces ofertowania. Przy dużej konkurencji na rynku to właśnie proces i przebieg złożenia oferty ma kluczowe znaczenie przy podjęciu decyzji o współpracy z firmą branży PV.
System CRM taki jak SalesWizard to innowacyjny system informatyczny, dzięki któremu firma znacznie polepszy jakość obsługi klienta i poprawi proces przygotowania, złożenia oraz realizacji oferty.
- Każdy klient posiada w systemie własny wątek, z całą historią kontaktu. Dzięki temu obsługa Klienta przebiegnie sprawnie i terminowo.
- W systemie znajduje się edytor ofert w postaci stron www. Wystarczy wpisać kilka parametrów, spersonalizować ofertę i wysłać do Klienta na jego adres mailowy. Firma ma możliwość sprawdzenia, czy dana osoba zapoznała się z wiadomością.
- Potencjalny Klient nie musi czekać tydzień na ofertę. Może się z nią zapoznać w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Im szybciej Klient otrzyma ciekawą ofertę, tym większa szansa, że nie zacznie się rozglądać za ofertą konkurencji.
- Dzięki możliwości elektronicznego podpisania umowy Klient nie będzie musiał jechać do siedziby firmy, nie trzeba też angażować do tego handlowca. Taka innowacyjna metoda sprzyja również zwiększeniu odsetku podpisanych w firmie umów.
- Dzięki systemowi CRM zarówno w czasach pandemii koronawirusa jak i w przypadku braku czasu możliwość ofertowania online jest komfortowe dla obu stron.
SalesWizard CRM – system CRM dla branży fotowoltaicznej
SalesWizard CRM to innowacyjne oprogramowanie webowe dla firm z branży instalacyjnej, w tym dla branży fotowoltaiki. Co zyskuje firma z branży PV wdrażając system SalesWizard CRM?
- Dostęp do wszystkich kluczowych informacji (dane klientów, notatki z rozmów z Klientami, dokumenty, oferty, umowy) możliwy z pozycji przeglądarki internetowej 24 godziny na dobę.
- Liczne funkcjonalności poprawiające jakość obsługi Klienta (możliwość ustawiania zadań, przygotowywanie notatek, przypomnienia).
- Lepsza organizacja pracy pracowników oraz handlowców a także spora oszczędność czasu.
- Usprawnienie procesu sprzedaży (kontakt na czas, ofertowanie online, podpisywanie umów elektronicznie).
- Oszczędność miejsca (dokumentacja jest bezpiecznie przetrzymywana w systemie, nie trzeba więc trzymać stosów papierowej dokumentacji.
- Oszczędność pieniędzy (ofertowanie online i podpisywanie umów online to mniej papieru, mniej przesyłek, mniej wyjeżdżonego paliwa).
- Zwiększenie ilości Klientów oraz zysków dzięki usprawnieniu procesu zarządzania i sprzedaży a także dzięki lepszej obsłudze Klienta.
- Zapewnienie konsumentom najwyższej jakości usługi dbając o ich potrzeby oraz oczekiwania.
Umów się na bezpłatną prezentację lub otwórz dostęp demonstracyjny