BlogFunkcjonalności CRMJak pozyskiwać leady w internecie i zyskać nowych klientów

Jak pozyskiwać leady w internecie i zyskać nowych klientów

Nowe i działające od lat na rynku firmy usługowe starają się nadążać za nowinkami technologicznymi i być bardziej nowoczesne. Jest to podyktowane chęcią konkurowania na rynku lokalnym z innymi firmami oraz koniecznością uproszczenia procedur i czasu ich trwania. Rozwój technologiczny, transportowy, produktowy oraz łatwy dostęp do Internetu spowodował, że branża e-commerce dynamicznie się rozwija. Coraz więcej firm przenosi sprzedaż produktów i usług do Internetu.

Aby firmy funkcjonowały sprawnie i z zyskiem, potrzebni są klienci, którzy będą te produkty i usługi kupować. Konsumenci jeszcze kilka lat temu szukali lokalnych firm lub kontaktowali się z przedstawicielami handlowymi. Ograniczało to znacznie wybór firmy. Dodatkowo samo poznanie oferty i podjęcie współpracy zajmowało dużo czasu. Coraz więcej konsumentów z roku na rok woli załatwiać różne sprawy online, ze względu na wygodę oraz znaczną oszczędność czasu.

Firmy usługowe zatrudniają coraz mniej przedstawicieli handlowych. Ich zatrudnianie wiązało się nie tylko z kosztami samego zatrudnienia ale również z ponoszeniem kosztów na samochody firmowe, paliwo, materiały marketingowe itp. Przy tak dużej konkurencji na rynku trudno jednak oczekiwać, że klienci sami znajdą konkretną firmę i wybiorą jej ofertę spośród konkurencji. Jak zatem pozyskać klientów bez przedstawicieli handlowych w terenie?

W jaki sposób pozyskiwać klientów w Internecie?

  • Własna strona internetowa z najważniejszymi informacjami o firmie wraz z pełną ofertą i możliwością złożenia zamówienia online lub chociażby możliwością wysłania zapytania czy zgłoszenia z prośbą o kontakt. Jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach takich jak Google zwiększy ruch na stronie co z pewnością doprowadzi pozyskania pierwszych zapytań potencjalnych klientów.
  • Wizytówka Google Moja Firma pozwalająca na łatwiejsze odnalezienie usługodawcy dzięki pinezce na mapie Google. Dodatkowo pozyskane pozytywne opinie zadowolonych klientów znacznie podniosą atrakcyjność usługodawcy na tle innych firm.
  • Inwestycja w kampanie marketingowe Google Ads, dzięki którym można dotrzeć do wybranej grupy docelowej osób i łatwiej przedstawić swoją firmę oraz jej ofertę. Kampania generuje nowe zgłoszenia do osób zainteresowanych daną usługą czy produktem.
  • Konsumenci korzystający z portali społecznościowych będą szukać firmy i opinii o niej również na Facebooku, dlatego założenie profilu firmy jest konieczne. Pozwala to na zbudowanie relacji z obecnymi i potencjalnymi przyszłymi klientami. Im więcej pozytywnych opinii i obserwujących, tym większa szansa na pozyskanie nowego klienta.
  • Kampanie marketingowe Facebook Ads pozwalają na adresowanie reklamy do wybranej grupy docelowej użytkowników Facebooka. Osoby zainteresowane ofertą mogą wysyłać zgłoszenia.
  • System informatyczny do zarządzania kontaktem z klientem (CRM) pozwala na zarządzanie leadami/kontaktami pozyskanymi z Google Ads czy Facebook Ads.

Kampanie marketingowe w wyszukiwarce Google

Ten system reklamowy pozwala dotrzeć do osób poszukujących wybranych usług czy produktów poprzez wyszukiwarkę lub Mapy Google. Reklamy mogą wyświetlać się jeśli użytkownicy szukają podobnych firm, usług czy produktów. Reklamy Google Ads mają na celu zwiększenie ruchu na stronie, sprzedaż produktów lub doprowadzenie do konwersji mierzonych np. ilością przekazanych połączeń telefonicznych.. Co bardzo ważne, ustawienie reklam i zarządzanie nimi jest bardzo proste i intuicyjne. Małym kosztem czasu można łatwo osiągnąć wybrany przez siebie cel, o ile reklama jest odpowiednio przygotowana

  • Krok 1 – wskazanie celu, który chcemy osiągnąć dzięki reklamie. Zwiększenie wizyt na stronie www, liczby telefonów a może zwiększenie liczby zamówień?
  • Krok 2 – wybranie lokalizacji grupy docelowej. Działasz lokalnie i szukasz klientów z własnego miasta a może szukasz klientów ze swojego województwa lub może z całej Polski?
  • Krok 3 – wpisz treści reklamy:
          1. Krok 4 – ustawienie limitu, jaki chce się wydać na reklamę.
          2. Krok 5 – Opublikuj reklamę i płać tylko za reklamy, które przyniosą realny efekt.

          Kampanie marketingowe na Facebooku

          System reklamowy Facebook Ads to możliwość generowania reklam na Facebooku do wybranej grupy odbiorców. Chcąc zwiększyć ilość klientów, sprzedaż lub ruch na stronie, inwestycja w marketing będzie strzałem w 10. Facebook dzięki swojej wiedzy dotyczącej użytkowników i ich zainteresowań wyświetla reklamy w taki sposób, aby była jak największa szansa na osiągnięcie celu reklamodawcy.

          Jak tworzy się reklamę na Facebooku?

          • Krok 1 – wybranie celu reklamy – należy wskazać, co dzięki reklamie chcemy osiągnąć. Większy ruch na stronie, lepszą rozpoznawalność marki czy większą sprzedaż?
          • Krok 2 – wybranie grupy docelowej – trzeba wskazać, do kogo chcemy kierować naszą reklamę. Wybieramy lokalizację, wiek, płeć i inne parametry.
          • Krok 3 – wskazanie, gdzie reklama ma być wyświetlana – można wybrać, czy wskazane treści będą wyświetlane tylko na Facebooku czy również na Instagramie czy Messengerze.
          • Krok 4 – wskazanie budżetu – dzięki wpisaniu budżetu dziennego lub całościowego mamy pewność, że nie wydamy więcej niż zamierzaliśmy.
          • Krok 5 – wybranie formatu reklamy – można ją pokazać jako pojedynczy obraz, pokaz slajdów lub film.
          • Krok 6 – złożenie zamówienia.
          • Krok 7 – zarządzanie reklamą – system pozwala na mierzenie skuteczności reklam oraz zarządzanie nimi poprzez na przykład naniesienie poprawek.

          Zarządzanie leadami z Facebook Ads i Google Ads

          Pozyskanie leadów, czyli kontaktów od osób potencjalnie zainteresowanych usługami lub produktami firmy to tylko połowa sukcesu. Bez dobrego zarządzania (brak szybkiego kontaktu, wysyłki oferty, ponownego kontaktu z przypomnieniem, tworzenia historii kontaktu) potencjalny klient może nie skorzystać z naszej usługi lub produktu. Warto więc wchodząc w nowoczesne zarządzanie biznesem zainwestować również w system CRM (system zarządzania relacjami z klientem), który pozwala na importowanie zgłoszeń i zarządzanie nimi poprzez wykorzystanie efektywnych funkcjonalności.

          Redaktor SalesWizard.pl, specjalistka produktów CRM - LegallyCRM.pl, SolarCRM.pl, MLMseed.pl i SalesWizard.pl