BlogNarzędzia IT dla firmCzym jest system CRM i czy warto go wdrożyć w przedsiębiorstwie

Czym jest system CRM i czy warto go wdrożyć w przedsiębiorstwie

Customer Relationship Management, w skrócie CRM oznacza zarządzanie relacjami z klientem. System informatyczny CRM jest więc narzędziem ułatwiającym firmom sprzedającym produkty lub usługi realizację celów firmy. Nowe koncepcje zarządzania mówią o tym, że celem nadrzędnym przedsiębiorstw powinny być dobre, długofalowe relacje z klientami oraz zaspokajanie ich potrzeb. Dopiero zadowolenie klienta z usługi może doprowadzić do osiągnięcie kolejnego celu firmy, jakim jest wysoka pozycja na rynku i oczywiście satysfakcjonujące zyski.

W obecnych czasach jedną z największych wartości są szeroko pojęte informacje. Mówi się, że wiedza jest kluczem do sukcesu, a system CRM pozwala na gromadzenie w jednym miejscu bazy informacji o produktach, usługach, klientach oraz ich potrzebach. Wiedza o preferencjach klientów pozwala na dostosowanie dalszych działań w taki sposób, aby zaspokoić potrzeby grupy docelowej konsumentów, do których firma chce dotrzeć. Dzięki systemowi CRM zarządzanie oraz praca na każdym poziomie jest efektywniejsza, co przekłada się na większe zyski.

Plusy systemu CRM

Dzięki systemowi CRM firma posiada bazę handlowców, pracowników, klientów oraz informacje o relacjach między nimi. W systemie znajdują się wszystkie najważniejsze dokumenty oraz historia kontaktu z klientem.

Moduły i bogate funkcjonalności systemu CRM dają duże możliwości zarządzania firmą oraz relacjami z klientami:

  • łatwy dostęp do informacji i bazy danych – pracownicy firmy mogą w systemie CRM odnaleźć dokumenty, oferty, umowy i inne informacje od klienta;
  • dostęp do systemu przez całą dobę – nie trzeba być w firmie aby skontaktować się z klientem, wysłać umowę czy sprawdzić statusy spraw;
  • praca na systemie CRM bardzo ułatwia pracę zdalną, która w czasie pandemii stała się bardziej popularna;
  • obsługa klienta na wysokim poziomie – możliwość ustawienia zadań i statusów spraw, dzięki czemu pracownicy kontaktują się z klientami bez opóźnień i kompetentnie;
  • krótszy cykl złożenia oferty – dzięki generatorowi oferty www można szybko przekazać klientowi ofertę poprzez system do zapoznania i ewentualnej akceptacji;
  • podpis elektroniczny – integracja z platformą do podpisu elektronicznego sprawia, że umowa między stronami może być zawarta w kilka minut;
  • ograniczenie kosztów administracyjnych – dokumentacja jest przechowywana w formie elektronicznej, firma oszczędza na papierze, kopertach i przesyłkach;
  • system pozwala na rozliczenia prowizji wielopoziomowej i definiowalnej dla sieci sprzedaży handlowców lub agentów;
  • zwiększenie sprzedaży – integracja z Google Ads czy Facebook Ads pozwoli na własne działania marketingowe i pozyskiwanie klientów zainteresowanych taką lub podobną usługą bez pośredników;
  • wzrost zysków – pełna baza danych pozwala na prognozowanie przyszłości firmy i dostosowanie dalszych działań do wymagań klientów.

Czy CRM pomoże w czasie pandemii?

Jak zdążyliśmy się przekonać pandemia koronawirusa może znacznie utrudnić prowadzenie firmy i kontakt z klientem. Z jednej strony obostrzenia narzucone przez rząd utrudniały funkcjonowanie zarówno osób prywatnych jak i firm. Z drugiej strony ze strachu przed zarażeniem lub w imię walki z pandemią wiele osób starało się ograniczać kontakty międzyludzkie. Zwykłe spotkanie czy pójście na pocztę stały się problematyczne.

Obecnie przyzwyczailiśmy się do panującej sytuacji epidemicznej i w pewien sposób ułożyliśmy sobie życie prywatne i zawodowe. Niestety specjaliści przewidują kolejne fale koronawirusa, możemy się więc spodziewać, że w okresie jesienno zimowym wrócą obostrzenia utrudniające funkcjonowanie przedsiębiorstw.

System CRM wyposażony w odpowiednie funkcjonalności pozwala na dalsze funkcjonowanie firmy dzięki możliwości utrzymania kontaktów z potencjalnymi klientami. Zdalna forma kontaktu czy podjęcia współpracy jest zarówno bezpieczna, jak i szybka i wygodna.

Moduły i funkcjonalności systemu CRM sprawią, że relacja z klientem może być jeszcze lepsza niż ta nawiązana osobiście. Przede wszystkim konsument nie traci czasu, może zapoznać się z ofertą a potem z umową na spokojnie, w wybranym przez siebie czasie. Cały proces zakupu produktu czy usługi przebiega sprawnie.

System CRM SalesWizard do zdalnego ofertowania klientów

SalesWizard to rozwiązanie CRM, które posiada wszystkie wymienione wyżej funkcjonalności pozwalające na budowanie stałych relacji z klientem, uproszczenie i skrócenie procesu sprzedaży oraz efektywniejsze zarządzanie firmą.

Dlaczego wybrać SalesWizard do swojego przedsiębiorstwa?

  • Przewidywalny abonament miesięczny lub roczny bez ukrytych kosztów.
  • W cenę systemu CRM wliczona jest obsługa techniczna oraz serwer. Możliwe jest również przeprowadzenie szkolenia online z obsługi systemu.
  • Sam wybierasz moduły, które będą potrzebne w Twojej firmie. Możliwe jest również programowanie modułów na życzenie w ramach dodatkowo płatnych modyfikacji.
  • System jest zintegrowany z pocztą e-mail oraz wysyłką i SMS-ów co ułatwia kontakt użytkowników systemu z potencjalnymi klientami.
  • Szybkie ofertowanie dzięki generatorowi ofert z możliwością ich wysyłki przez system na skrzynkę e-mail do klienta.
  • SalesWizard obsługuje podpis elektroniczny Autenti, dzięki czemu firma będzie mogła wdrożyć elektroniczny podpis umów z klientami.

System CRM SalesWizard spełni oczekiwania firm z wielu branż, takich jak branża prawna, handlowa, usługowa, produkcyjna, transportowa, instalacyjna. Każde przedsiębiorstwo chcące usprawnić działanie firmy, zarządzanie nią oraz kontakt z klientem, może zaimplementować informatyczny system CRM. Będzie to nie tylko krok w nowoczesność, ale doprowadzi również do uzyskania lepszej pozycji na rynku i zdobycia większej liczby zadowolonych klientów.

Redaktor SalesWizard.pl, specjalistka produktów CRM - LegallyCRM.pl, SolarCRM.pl, MLMseed.pl i SalesWizard.pl