CRM do obsługi leadów

Praca z leadami to jedno z podstawowych zadań każdego zespołu związanego z obsługą klienta. Tym sposobem można łatwo przywiązać do siebie nowych klientów oraz podtrzymać dotychczasową współpracę z obecnymi kontrahentami. Sprawna obsługa i zarządzanie leadami – szczególnie tymi gorącymi – jest kluczową funkcjonalnością dobrego CRM-u. Jaki system CRM do obsługi leadów wybrać?

Co to jest lead i czym różni się gorący lead od zimnego leadu?

Lead, a precyzyjniej mówiąc lead sprzedażowy to określenie na potencjalnego kontrahenta, który wyraził zainteresowanie transakcją. Samą formę leadu możemy przyrównać do osoby fizycznie obecnej w sklepie stacjonarnym. Intencje takiej osoby są różne – może ona być zdecydowana na zakup produktu, może analizować i porównywać opcję A, B i C, a może czekać na pomoc doradcy. W kontekście leadów sprzedażowych mówimy o temperaturze leadu, dzieląc je na trzy kategorie:

  • Lead gorący – klient wykazuje silne zainteresowanie, dodał produkt lub usługę do koszyka albo w inny sposób zadeklarował chęć dokonania transakcji.
  • Lead ciepły – klient przejawia przesłanki zainteresowania, rozważa transakcję, ale są pewne czynniki powstrzymujące go przed finalizacją zakupu.
  • Lead zimny – podmiot, którego w zasadzie jeszcze nie można określić klientem, ale który wykazuje potencjał na transakcję w przyszłości.

Nietrudno się domyślić, że leady – na podstawie ciepłoty – można priorytetyzować, co oznacza, że w pierwszej kolejności obsługujemy leady gorące i ciepłe, a dopiero później zimne. Jeśli nie wykażemy zainteresowania klientem, nie nawiążemy kontaktu, to istnieje duże ryzyko, że taka osoba przejdzie do konkurencji. Natomiast jeżeli zrezygnujemy z działań marketingowych i będziemy biernie czekać na interakcję, to lead sprzedażowy zostanie przepalony, czyli stracony. W najlepszym wypadku lead gorący ostygnie do leadu ciepłego lub zimnego, co zmniejszy szansę na powodzenie transakcji.

Obsługa leadów w CRM

Wielokrotnie pisaliśmy na blogu o istocie posiadania systemu CRM w każdym typie przedsiębiorstwa. System CRM jest niezwykle przydatny zarówno w przypadku jednoosobowych firm czy mikrodziałalności, jak również w dużych, rozpoznawalnych markach. Pomaga zwiększyć efektywność pracy, ujednolica przepływ informacji i pozwala na przejrzyste delegowanie i rozliczanie zadań. W kontakcie z klientem zaś pozwala szybko i łatwo przygotować niezbędne dokumenty, które posłużą do przedstawiania draftów umów czy całkowicie zdalnego ofertowania online. Nie ulega jednak wątpliwości, że kluczową rolą systemu CRM jest umożliwienie szeroko pojętej, kompleksowej obsługi leadów

Gromadzenie danych potencjalnych klientów i przesyłanie ich do puli generalnej to początek całej pracy z kontaktem. System CRM powinien umożliwić przypisywanie leadów do poszczególnych pracowników, którzy będą mogli wejść w interakcję. Przy każdym kontakcie istotny będzie dostęp do kartoteki klienta, gdzie obsługujący pracownik może nanieść notatki lub przygotować raport z podjętych działań i ich rezultatu. Cały proces powinien być możliwy do śledzenia z poziomu menedżerskiego, tak by bezpośredni przełożony mógł rozliczyć pracownika z podjętych działań. CRM powinien też systematycznie powiadamiać o nowych leadach, jak również o kontaktach, wobec których nie podjęto działań od pewnego okresu. 

Jaki CRM do obsługi leadów?

Na rynku dostępne są rozmaite programy CRM, jednak nie każdy z nich zapewnia sprawne zarządzanie leadami. W jednych brakuje możliwości raportowania online, inne z kolei są nieprzejrzyste i toporne w obsłudze. Bazując na doświadczeniach pracowników i potrzebach przedsiębiorców, stworzyliśmy SalesWizard CRM. Jest to w pełni polskie oprogramowanie udostępnione w ramach dostępu chmurowego, co gwarantuje sprawną pracę nawet przy kilkuset użytkownikach w ramach jednej organizacji. Przy jego pomocy możesz tworzyć i organizować lejki sprzedażowe, nadawać statusy poszczególnym leadom i je przekazywać do dalszej obsługi. W każdym momencie możesz skontrolować postępy realizacji leadu, nanieść komentarze czy przepiąć kontakt w ramach widoku tablicy kanban.

Kluczową kwestią pozostaje jednak gromadzenie leadów i wyświetlanie ich w jednym miejscu. SalesWizard CRM pozwala na integrację z WordPressem, HTML-em, Faceebok Ads, Google Ads oraz importerem XLS. Oznacza to, że wszelkie zdigitalizowane, pozyskane kontakty zostaną automatycznie wgrane do systemu CRM. Co więcej – w systemie CRM zostanie wyświetlone każde nowe zgłoszenie, niezależnie czy z formularza Facebook, czy z reklamy Google, czy z chatbota zintegrowanego ze stroną internetową. Jeżeli wcześniej Twoja firma nie korzystała z formularzy do gromadzenia danych, SalesWizard CRM pomoże wdrożyć Ci jednolite, ustandaryzowane opcje kontaktu. Przekonaj się, ile możliwości w tym zakresie gwarantuje nasze oprogramowanie – skorzystaj z bezpłatnego okresu próbnego!

Redaktor SalesWizard.pl