BlogFunkcjonalności CRMSystem CRM z leadami sprzedażowymi

System CRM z leadami sprzedażowymi

Innowacja w systemie SalesWizard

System CRM w większości firm działających na rynku ma za zadanie porządkować zgłoszenia, potencjalnych klientów i klientów w jednym narzędziu. A co jeżeli firma nie jest w stanie samodzielnie generować nowych zapytań, zgłoszeń do obsługi? Jeżeli napływ klientów ze stron www firmy, z telefonów, spotkań z handlowcami jest zbyt mały, warto rozważyć zakup systemu CRM razem z kampanią marketingową, która takich potencjalnych klientów zapewni. W tym artykule dowiesz się więcej o proponowanym rozwiązaniu, które już wkrótce będzie dostępne w SalesWizard.pl.

Co to jest lead sprzedażowy?

Zacznijmy od kwestii podstawowej – czym w zasadzie jest lead sprzedażowy? Jest to osoba lub firma potencjalnie zainteresowana usługami lub produktami Twojej firmy, która zgłosiła się do Ciebie poprzez różnego rodzaju kanały. Leady w internecie można pozyskiwać organicznie (poprzez SEO, stronę internetową), lub z wykorzystaniem kampanii reklamowych w serwisach takich jak TikTok, Google Ads czy Facebook Ads.

Chcesz obsługiwać leady w CRM?

Dowiedz się więcej o obsłudze leadów w SalesWizard CRM lub umów się na konsultację.

Jakie dane może zawierać lead sprzedażowy?

Leady to przede wszystkim dane kontaktowe do potencjalnego klienta – jego imię i nazwisko, telefon, e-mail, nazwa organizacji. Jeżeli zależy Ci na dodatkowych parametrach leada, możesz zabiegać o pozyskanie takich danych jak produkt, którym kontakt jest zainteresowany, preferowane godziny kontaktu, opis problemu (wiadomość) jaki klient chce rozwiązać. Zakres informacji zawartych w leadzie będzie istotnie wpływał na jego jakość. Im mniej informacji w nim zawartych, tym intencja potencjalnego klienta dotycząca chęci zakupu Twojej usługi/produktu jest niższa. Jeżeli kontakt poświęcił więcej czasu na wypełnienie bardziej zaawansowanego formularza, przyjąć możemy, że jest realnie zainteresowany Twoją ofertą.

Jak zwiększyć ilość otrzymywanych leadów w firmie?

Odpowiedź na to pytanie wiąże się z szeregiem czynności i zadań jakie należy wykonać aby otrzymać zgłoszenie od potencjalnego klienta. Leady możesz pozyskiwać do swojej firmy organicznie co oznacza sporą inwestycję w treści na stronie www i pozycjonowanie, pozyskanie linków zewnętrznych, recenzji produktów czy usług, opinii w niezależnych serwisach. Leady możesz pozyskać także poprzez działania marketingowe – reklamowanie usług lub produktów w serwisach do tego służących. Obecnie główną platformą pozyskiwania leadów jest wyszukiwarka Google w sekcji reklam (Google Ads) oraz Facebook. Jeżeli nie znasz się na marketingu internetowym i prowadzeniu kampanii, będziesz musiał wynająć profesjonalną agencję interaktywną lub freelancera, którzy mogą utworzyć, zoptymalizować i poprowadzić kampanię marketingową Twojej firmy.

Jak zarządzać leadami w celu wykorzystania szansy sprzedaży?

Pozyskanie leadów to dopiero początek drogi w konwertowaniu ich na klientów. Zespół obsługujący leady powinien być profesjonalny, dobrze przygotowany do rozmowy, posiadać odpowiednie skrypty rozmowy, znać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Druga kwestia to narzędzia na jakich pracuje zespół sprzedażowy i jak sobie radzi z obsługą leadów. Nawet dobrze sparametryzowana kampania, pozyskująca dla firmy dziesiątki leadów, może zakończyć się fiaskiem, jeżeli zespół obsługi nie będzie posiadał narzędzia do zarządzania leadami.

Czy arkusz kalkulacyjny to rozwiązanie?

Zdecydowanie nie. Arkusz kalkulacyjny oczywiście pozwoli nam na adnotowanie ważnych informacji, nawet statusowanie zapytań. Dzięki rozwiązaniom chmurowym takim jak Google Docs i Arkusze Google, na jednym arkuszu może pracować wielu sprzedawców. Jednak Excel, Open Office Calc czy inne tego typu programy, nie przypomną nam o zadaniu, nie pozwolą na automatyzację niektórych czynności sprzedażowych, ofertowanie, wysyłanie SMSów czy maili. Twoja firma będzie potrzebowała zaawansowanego systemu CRM.

Połączenie systemu CRM z generowaniem leadów

SalesWizard CRM jest przygotowany do importu i obsługi leadów/kontaktów, przyjmowaniu zgłoszeń z zewnętrznych serwisów typu Google Ads czy Facebook. Jeżeli nie chcesz prowadzić samodzielnie kampanii internetowej lub zlecić jej prowadzenia osobom trzecim, sprawdź naszą ofertę – systemu CRM z leadami. W ramach dodatkowej usługi otrzymasz w pełni funkcjonalny system CRM wraz z ledami, które będą trafiały wprost do Twojego systemu. Otrzymasz leady właściwe dla Twojej branży w ilości jaką zamówisz.

Specjalista ds. marketingu prawniczego, systemów CRM, generowania leadów dla firm i kancelarii prawnych.