Jaki system CRM dla biura podróży będzie najlepszy?
Prowadzenie biura podróży to tylko z pozoru prosta działalność. Takie firmy łączą w sobie szereg czynności, gdzie jedna pomyłka rzutuje na cały projekt. Brakujący dokument, niezgodność dat czy nieporozumienie z rezydentem to potknięcia, które mogą zamienić wakacje klientów w koszmar. Aby do tego nie dopuścić, warto wykorzystać narzędzia poprawiające efektywność i jakość pracy – takie jak system CRM.
Czym jest CRM?
Jeśli wcześniej nie mieliście okazji zapoznać się z pojęciem CRM, to już spieszymy z wyjaśnieniami. Sam skrót “CRM” odnosi się do pojęcia “Customer Relationship Management”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza “Zarządzanie Relacjami z Klientem”. Mianem tym określamy wszystkie powzięte kroki i dostępne narzędzia, które używa się podczas kontaktu z klientami. Holistycznie rzecz ujmując, CRM to pewna filozofia, swoisty mindset firmy, który w centrum stawia potrzeby i preferencje klienta. Aby sprawnie operować relacyjnością i zadaniami, stosuje się rozmaite modele i programy – czyli wspomniane wcześniej narzędzia. Jednym z nich jest system CRM, czyli dedykowane rozwiązanie z dziedziny IT. Przy jego pomocy można zarządzać wszystkimi danymi związanymi z klientami w wirtualnej przestrzeni. Wszelkie prośby o kontakt, zamówienia bieżące i historyczne czy przygotowane dokumenty znajdą się w systemie CRM. Można to przyrównać do kartoteki z informacjami, które posłużą do efektywnej pracy i sprawnego ofertowania.
Chcesz wdrożyć CRM w biurze podróży?
Sprawdź: CRM dla biur turystycznych lub umów się na bezpłatną konsultację wdrożenia.
Dlaczego system CRM w turystyce jest taki ważny?
Nie da się ukryć, że istotą w biurach podróży jest multitasking, czyli prowadzenie kilku zadań naraz. Niekiedy wręcz dochodzi do sytuacji, w której jedna osoba – najczęściej menedżer oddziału lub kierownik zespołu – pełni kilka ról. W takiej sytuacji nietrudno o niedopatrzenie wynikające z nadmiaru obowiązków czy zwykłego zapomnienia. CRM pomoże Ci panować nad sytuacją i nadzorować wszystkie zadania. To nie tylko narzędzie dla menedżerów – to także codzienne wsparcie dla pracowników niższego szczebla. Dzięki takim rozwiązaniom, jak SalesWizard, każda uprawniona osoba będzie mogła obsługiwać spływające leady, a także procesować zadania. Dzięki temu wszyscy będą wiedzieli, kto jest odpowiedzialny za dany proces i na jakim etapie jest realizacja tematu. To poprawi efektywność pracy i pozwoli uniknąć sytuacji, w której nad jednym klientem pracują trzy osoby, a dwa inne tematy nie zostały podjęte. Przekłada się to bezpośrednio na wyższą wydajność realizacji zadań, a co za tym idzie – minimalizację ryzyka błędów i satysfakcję z obsługi.
Jaki system CRM dla biura podróży?
Zgodnie z danymi UOKiK, w 2022 roku aż 6,3 miliona osób skorzystało z usług biura podróży. To ogromna ilość danych, która wymaga odpowiedniego zagospodarowania i przetworzenia tak, by konsument cieszył się z wybranych wakacji. Choć wielu klientów samodzielnie dokonuje rezerwacji, to są też tacy, którzy odwiedzają stacjonarne placówki i konsultują swój wybór z doradcą. I jedną i drugą pulę musi obsłużyć wydajny system CRM, który pozwala na skuteczne zarządzanie leadami. Nawet duża liczba zmiennych – wybór transferu lotniskowego, dostawki dla niemowlęcia, wycieczek fakultatywnych czy opcjonalnego wyżywienia – nie będzie przeszkodą dla naszego systemu. Problemem nie będzie również filtrowanie oferty, np. po standardzie hotelu, długości trwania wycieczki czy możliwości wyboru noclegu ze zwierzęciem. Obsługa bieżąca to nie wszystko – warto postarać się o podtrzymanie relacji, co zwiększa szansę na ponowne skorzystanie z usług. Pomoże w tym nie tylko sympatyczna i kompetentna kadra, ale też spersonalizowana oferta dobrana na podstawie historii zamówień zapisanych w CRM. Cały proces obsługi można dodatkowo usprawnić poprzez wdrożenie mechanizmów automatyzujących. Tym sposobem system CRM dla biura podróży błyskawicznie wykona żmudną pracę.
SalesWizard CRM dla biur podróży
Nie ma wątpliwości, że system CRM to inwestycja w lepszą jakość pracy i szansa na wygenerowanie większych zysków. Myśląc o przedsiębiorcach – w tym także o biurach podróży – przygotowaliśmy SalesWizard CRM. Dobierając rozwiązania do naszego autorskiego programu, stawialiśmy na uniwersalność, intuicyjność i ergonomię użytkowania. Dzięki temu każde biuro podróży i każdy pracownik – bez względu na biegłość obsługi komputera – jest w stanie sprawnie poruszać się po CRM-ie. Sednem programu jest obsługa rezerwacji online i zamówień składanych przez klienta stacjonarnego. Do aplikacji można wykonać import wszelkich danych związanych z ofertą biura, jak również przygotować gotowe wzory dokumentów. Tym sposobem obsługa klienta stacjonarnego będzie szybka i przyjemna, bez konieczności wypełniania dziesiątek rubryk i czasochłonnych poszukiwań. Natychmiast dowiesz się, kto, kiedy i jaką ofertę wybrał dzięki lejkom obsługi kanałów online. To pomoże Ci podjąć jeszcze gorący lead i skontaktować się w celu finalizacji transakcji. Przekonaj się, ile możesz zyskać dzięki SalesWizard! Skorzystaj z naszego siedmiodniowego okresu próbnego, a w razie potrzeby skontaktuj się z naszymi ekspertami.
Dzięki SalesWizard CRM w końcu możemy śledzić konwersje z zapytań o rezerwacje wyjazdów narciarskich. Wdrożyliśmy automatyzację zapytań z Facebook Ads, skróciliśmy czas obsługi Klienta. Nadal pracujemy nad dalszymi automatyzacjami w procesie sprzedaży naszej oferty.
Polecam SalesWizard!
Krzysztof Janas
Wiceprezes zarządu Infoski sp. z o.o.
Patryk Kwapis
Redaktor SalesWizard.pl