BlogFunkcjonalności CRMNarzędzia IT dla firmKorzyści z CRM – co Twojej firmie da system CRM?

Korzyści z CRM – co Twojej firmie da system CRM?

Wdrożenie systemu CRM w organizacji przynosi liczne benefity dostrzegalne na wielu płaszczyznach. Inwestycja w takie rozwiązanie to korzyści zarówno dla Twojej firmy jako całości, jak i jednostkowych pracowników czy działów. Co więcej, skutki te odczuwalne są zarówno tuż po implementacji, jak i w horyzoncie długoterminowym. Jakich korzyści z CRM może oczekiwać przedsiębiorstwo?

Korzyść 1: Centralizacja kanałów pozyskujących leady

Nie jest tajemnicą, do finalizacji transakcji niezbędna jest sprawna obsługa leadów. Lead to nic innego jak pojawiający się komunikat o potencjalnej szansie sprzedaży. Problem polega na tym, że w gąszczu różnych źródeł kontaktu – e-maila, formularzy reklamowych, telefonu czy wiadomości na profilu firmowym – łatwo zatracić nowe leady. System CRM nie tylko zbierze wszystkie napływające leady, ale też pomoże je pogrupować. Tym sposobem łatwo nadasz priorytety działań i przydzielisz najlepszych pracowników do obsługi kontaktu.

Wypróbuj SalesWizard CRM!

Sprawdź funkcje SalesWizard CRM 7 dni bez opłat!

Korzyść 2: Zorganizowana i szczegółowa baza danych

Wiele osób korzystających z systemu CRM traktuje to narzędzie jako zdigitalizowaną kartotekę. Nie ma w tym nic dziwnego – to właśnie ta funkcjonalność programu staje się podstawą funkcjonowania zespołów obsługi klienta. System CRM pozwala sprawnie zarządzać danymi klientów oraz śledzić ich relację z organizacją. Co więcej – w historii pojawią się podjęte kontakty i zaoferowane produkty oraz skutek rozmowy. To umożliwia jeszcze lepsze dopasowanie oferty, co zwiększa skuteczność sprzedażową zespołu.

Korzyść 3: Przejrzysta tablica kanban z licznymi możliwościami

Tablica kanban to najprostszy model śledzenia zadań, dzielony na “do zrobienia”, “w trakcie realizacji” i “zakończone”. To jednak dość duży poziom ogółu, który można doprecyzować w systemie CRM. Przykładowo – każde zadanie w sekcji “do zrobienia” można przydzielić odpowiedniemu pracownikowi i ustalić termin krytyczny. Zadaniom “w trakcie realizacji” można przypisać checklistę czynności do wykonania. Procesy zakończone z kolei mogą zawierać notatkę o rezultacie, czyli czy proces sprzedażowy zakończył się pomyślnie.

Korzyść 4: Automatyzacja powtarzalnych czynności

Na każdym stanowisku można natrafić na czynności konieczne do wykonania, jednak na tyle żmudne, że traktowane są jako zło konieczne. Okazuje się, że wiele z nich jest na tyle prosta i powtarzalna, że z powodzeniem można je zautomatyzować. Powitanie klienta i przekierowanie do właściwego działu nie musi następować z poziomu pracownika contact center. Tę czynność może wykonać zintegrowana z systemem sztuczna inteligencja Open AI. Twoi pracownicy mogą przekierować swoją uwagę do bardziej efektywnych zadań!

Korzyść 5: Błyskawiczne przygotowywanie wzorcowych dokumentów

Wiele organizacji przechowuje wzory dokumentów na ogólnodostępnym dysku Google lub dedykowanym serwerze chmurowym. Choć jest to pewne ułatwienie, to w dalszym ciągu konieczne jest ręczne wprowadzenie zmiennych informacji, jak chociażby danych o kliencie. System CRM praktycznie wykonuje cały proces za pracownika, przygotowując kompletny draft umowy. Generator dokumentów to kolejny przykład korzyści związanej z automatyzacją i jedno z najważniejszych rozwiązań minimalizujących ryzyko błędu ludzkiego.

Korzyść 6: Wydajny system skalowania biznesu

Rozwój przedsiębiorstwa zakłada także rozrost struktury organizacyjnej. W bezpośredni sposób oznacza to zwiększające się zapotrzebowanie na pracowników i konieczność tworzenia filii. Z poziomu logistycznego jest to pewnego rodzaju wyzwanie, ale nie z poziomu administracyjnego. System CRM pozwoli Ci dodawać kolejnych pracowników, przypisywać do poszczególnych grup, pionów i delegatur. Ujednolicona ścieżka komunikacji zapobiegnie powstawaniu szumów informacyjnych i nieporozumień.

 

Powyższe korzyści to tylko przykłady benefitów zauważonych i docenionych przez naszych klientów. Przetestuj SalesWizard CRM przez 7 dni za darmo, bez zobowiązań i z pełnym wsparciem support center. Przekonaj się, jakie korzyści pojawią się w Twojej organizacji dzięki kompleksowym rozwiązaniom systemu CRM!

Redaktor SalesWizard.pl