Wdrożenie systemu CRM w organizacji przynosi liczne benefity dostrzegalne na wielu płaszczyznach. Inwestycja w takie rozwiązanie to korzyści zarówno dla Twojej firmy jako całości, jak i jednostkowych pracowników czy działów. Co więcej, skutki te odczuwalne są zarówno tuż po implementacji, jak i w horyzoncie długoterminowym. Jakich korzyści z CRM może oczekiwać przedsiębiorstwo?
Nie jest tajemnicą, do finalizacji transakcji niezbędna jest sprawna obsługa leadów. Lead to nic innego jak pojawiający się komunikat o potencjalnej szansie sprzedaży. Problem polega na tym, że w gąszczu różnych źródeł kontaktu – e-maila, formularzy reklamowych, telefonu czy wiadomości na profilu firmowym – łatwo zatracić nowe leady. System CRM nie tylko zbierze wszystkie napływające leady, ale też pomoże je pogrupować. Tym sposobem łatwo nadasz priorytety działań i przydzielisz najlepszych pracowników do obsługi kontaktu.
Korzyść 2: Zorganizowana i szczegółowa baza danych
Wiele osób korzystających z systemu CRM traktuje to narzędzie jako zdigitalizowaną kartotekę. Nie ma w tym nic dziwnego – to właśnie ta funkcjonalność programu staje się podstawą funkcjonowania zespołów obsługi klienta. System CRM pozwala sprawnie zarządzać danymi klientów oraz śledzić ich relację z organizacją. Co więcej – w historii pojawią się podjęte kontakty i zaoferowane produkty oraz skutek rozmowy. To umożliwia jeszcze lepsze dopasowanie oferty, co zwiększa skuteczność sprzedażową zespołu.
Tablica kanban to najprostszy model śledzenia zadań, dzielony na “do zrobienia”, “w trakcie realizacji” i “zakończone”. To jednak dość duży poziom ogółu, który można doprecyzować w systemie CRM. Przykładowo – każde zadanie w sekcji “do zrobienia” można przydzielić odpowiedniemu pracownikowi i ustalić termin krytyczny. Zadaniom “w trakcie realizacji” można przypisać checklistę czynności do wykonania. Procesy zakończone z kolei mogą zawierać notatkę o rezultacie, czyli czy proces sprzedażowy zakończył się pomyślnie.
Na każdym stanowisku można natrafić na czynności konieczne do wykonania, jednak na tyle żmudne, że traktowane są jako zło konieczne. Okazuje się, że wiele z nich jest na tyle prosta i powtarzalna, że z powodzeniem można je zautomatyzować. Powitanie klienta i przekierowanie do właściwego działu nie musi następować z poziomu pracownika contact center. Tę czynność może wykonać zintegrowana z systemem sztuczna inteligencja Open AI. Twoi pracownicy mogą przekierować swoją uwagę do bardziej efektywnych zadań!
Wiele organizacji przechowuje wzory dokumentów na ogólnodostępnym dysku Google lub dedykowanym serwerze chmurowym. Choć jest to pewne ułatwienie, to w dalszym ciągu konieczne jest ręczne wprowadzenie zmiennych informacji, jak chociażby danych o kliencie. System CRM praktycznie wykonuje cały proces za pracownika, przygotowując kompletny draft umowy. Generator dokumentów to kolejny przykład korzyści związanej z automatyzacją i jedno z najważniejszych rozwiązań minimalizujących ryzyko błędu ludzkiego.
Rozwój przedsiębiorstwa zakłada także rozrost struktury organizacyjnej. W bezpośredni sposób oznacza to zwiększające się zapotrzebowanie na pracowników i konieczność tworzenia filii. Z poziomu logistycznego jest to pewnego rodzaju wyzwanie, ale nie z poziomu administracyjnego. System CRM pozwoli Ci dodawać kolejnych pracowników, przypisywać do poszczególnych grup, pionów i delegatur. Ujednolicona ścieżka komunikacji zapobiegnie powstawaniu szumów informacyjnych i nieporozumień.
Powyższe korzyści to tylko przykłady benefitów zauważonych i docenionych przez naszych klientów. Przetestuj SalesWizard CRM przez 7 dni za darmo, bez zobowiązań i z pełnym wsparciem support center. Przekonaj się, jakie korzyści pojawią się w Twojej organizacji dzięki kompleksowym rozwiązaniom systemu CRM!
Redaktor SalesWizard.pl
Kalkulator ofertowy w Excelu pozwala firmom usprawnić proces przygotowywania ofert, automatyzując obliczenia związane z kosztami, marżami, rabatami i innymi kluczowymi parametrami. To idealne narzędzie dla zespołów sprzedażowych, które muszą szybko reagować na potrzeby klientów, oferując precyzyjne i konkurencyjne wyceny.
Efektywny proces sprzedaży to kluczowy element sukcesu każdej firmy, bez względu na branżę. Odpowiednio zaprojektowany, nie tylko przyspiesza zdobywanie nowych klientów, ale także zwiększa lojalność obecnych. W artykule dowiesz się, jakie etapy powinien obejmować skuteczny proces sprzedaży – od identyfikacji potrzeb klienta, przez budowanie relacji, aż po finalizację transakcji.
Zanim zdecydujesz się na wdrożenie CRM, ważne jest, by dokładnie przeanalizować potrzeby Twojej firmy. Sprawdź, na co zwrócić uwagę podczas analizy przedwdrożeniowej, aby CRM przyniósł maksymalne korzyści.
Wypełnij formularz aby pobrać materiały.