BlogWdrożenie systemu CRMJak wybrać oprogramowanie CRM dla sieci franczyzowych

Jak wybrać oprogramowanie CRM dla sieci franczyzowych

Jeszcze kilkanaście lat temu z narzędzi CRM korzystały tylko globalne firmy lub innowacyjne przedsiębiorstwa. Dziś jest to narzędzie tak powszechne, że przyjęło się jako standard zarówno w segmencie korporacyjnym, jak i MŚP. Systemy CRM obecne są także w oddziałach franczyzowych rozmaitych przedsiębiorców, dzięki czemu współpraca między franczyzobiorcą, franczyzodawcą a podmiotami zakontraktowanymi staje się jeszcze lepsza. Dzięki temu osiągniesz maksimum wydajności i zwiększysz swoje zyski!

Co to jest system CRM?

Zdecydowana większość osób, która pracowała w dużej firmie lub korporacji miała okazję korzystać z systemu CRM. To specjalne oprogramowanie służące do szeroko rozumianego zarządzania procesem sprzedażowym i relacyjnym z klientem. Z jednej strony możliwe jest obsługiwanie pojawiających się zapytań i tworzenie oferty dla pozyskiwanych leadów. Z drugiej – system pomaga się zaopiekować obecnymi już klientami poprzez dopasowanie oferty do potrzeb i cykliczne przypominanie obsłudze klienta o podjęciu działań posprzedażowych. A to wszystko wiąże się ze zwiększeniem wydajności i minimalizacją błędów wywołanych czynnikiem ludzkim.

Jednak system CRM to nie tylko narzędzie do marketingu czy “przypominajka” o szansie sprzedażowej. Jest to na tyle rozbudowane narzędzie, że z powodzeniem można je określić prawą ręką handlowców i menedżerów. Poprzez system CRM możliwe jest delegowanie zadań, śledzenie postępów oraz rozliczanie pracowników z podjętych działań. Część programów posiada moduły ułatwiające zamykanie sprzedaży, np.ofertowanie czy generowanie dokumentów. W systemie CRM można również unifikować działania, np. przekierowywać wiadomości z różnych kanałów komunikacji czy zarządzać lejkiem sprzedażowym, nadając priorytety realizacyjne.

CRM a oddziały franczyzowe

Franczyza kojarzy się nam przede wszystkim z przedsiębiorstwem obsługującym klientów detalicznych. Do tej kategorii nie zaliczają się tylko sklepy znane z centrów handlowych, przez które dziennie przewijają się setki, jeśli nie tysiące anonimowych osób. Wśród franczyz znajdziemy też punkty gastronomiczne, placówki bankowe, multiagencje ubezpieczeniowe, podmioty edukacyjne, agencje nieruchomości, biura rachunkowe czy salony urody. Wszystkie te działalności – choć różne w swoich usługach – łączy to, że w ich przypadku wdrożenie CRM przyniesie liczne korzyści.

System CRM pozwoli na obsługę zarówno kontaktów z grupy dostawców, jak również klientów. Część franczyz wskazuje swoim franczyzobiorcom współpracujące podmioty, które posiadają wyłączność zaopatrywania placówki. Dzięki systemowi CRM będzie można sprawnie kontaktować się z interesującym nas podmiotem i nadzorować proces transakcyjny. Dla Twoich klientów z kolei będziesz mógł prowadzić kompletną kartotekę, która zawiera szereg szczegółowych informacji. Poza danymi klienta dowiesz się, kiedy nastąpił ostatni kontakt, jakie usługi zostały zaproponowane, jakie produkty obecnie posiada i przeczytasz adnotacje z notesu.

SalesWizard – oprogramowanie CRM dla franczyzy

Przygotowując nasze rozwiązania, kierowaliśmy się przede wszystkim praktyką dnia codziennego. Nie chcieliśmy dodawać dziesiątek gadżetów i ozdobników, które nie niosłyby ze sobą realnej wartości. Zamiast tego, zdecydowaliśmy się na możliwie zróżnicowane moduły, które w komplementarny sposób dopełniają się w realizacji zarówno rozbudowanych projektów, jak i pojedynczych zleceń. Punkty franczyzowe poszukujące niezawodnego systemu CRM z pewnością wykorzystają poniższe funkcjonalności:

  • Lejek sprzedażowy – gromadź nadesłane leady i procesuj je w ramach dalszej obsługi klienta;
  • Obsługa SMS i e-mail – z jednego miejsca odbieraj wiadomości, odpowiadaj na nie i twórz kampanie mailingowe;
  • Wątki – nadawaj rytm pracy, dodawaj lub usuwaj zadania do wykonania oraz uporządkuj ścieżkę komunikacji z klientem;
  • Projekty – podziel duże zlecenie na kilka zadań i przypisz je odpowiednim osobom lub utwórz ścieżkę realizacji;
  • Ofertowanie online – funkcjonalność, która pomoże Ci skuteczniej zamykać sprzedaż i ujednolicić sposób komunikacji;
  • Generator dokumentów – przygotuj wzór kontraktu lub umowy, który wygodnie wyślesz swoim klientom poprzez CRM;
  • Podpis elektroniczny – dzięki certyfikowanemu podpisowi Autenti Twoi klienci złożą wiążący w świetle prawa podpis przy pomocy kilku kliknięć.

Korzyści z wdrożenia SalesWizard CRM dla franczyzy

Implementacja systemu SalesWizard CRM niesie korzyści, których nie sposób przeoczyć podczas codziennego funkcjonowania. Wprowadzając to rozwiązanie, zauważysz szereg korzyści, spośród których najważniejsze to:

  • Lepsza organizacja pracy – wszystkie zadania zlecisz, skontrolujesz i wykonasz z poziomu jednej aplikacji, do której dostęp mają wskazane osoby;
  • Wydajniejsze wykorzystanie czasu – zamiast dochodzić do tego, kto, kiedy i czy w ogóle wykonał czynność, sprawdzisz wszystko w ciągu kilku sekund;
  • Sprawny przepływ informacji – wszelkie ustalenia, notatki i dane na temat klienta można łatwo znaleźć w dedykowanych do tego zakładkach;
  • Zwiększenie szans na transakcję – dzięki danym historycznym można tworzyć lepiej dopasowane oferty, co zwiększa szanse na zawarcie umowy;
  • Możliwość efektywnej pracy zdalnej – pracownicy nie muszą być w siedzibie, by wiedzieć, co powinni wykonać i jaki jest postęp obecnych prac;
  • Firmowy insight – jako menedżer na bieżąco będziesz kontrolować sposób pracy zespołu i efektywność działań, szybko wyłapiesz nieprawidłowości;
  • Spójność komunikacyjna – ujednolicenie metod obsługi klienta, generowanych umów i standaryzacja dokumentów pozwoli zachować spójność;
  • Satysfakcja klienta – CRM pozwala podejść do klienta w sposób indywidualny, co przyczynia się do zadowolenia i poczucia zaopiekowania ze strony firmy.

To nie jedyne zalety, za które docenisz Twoje narzędzie do zarządzania relacjami z klientami. Wybierając CRM, warto postawić na SalesWizard, które jest efektem wieloletniego doświadczenia polskiego software house’u 4BSystems.

Dlaczego warto korzystać z systemu SalesWizard CRM w swojej franczyzie?

Wybierając rozwiązania w biznesie, oczekujesz sprawdzonej jakości i skutecznego działania. Nie interesują Cię kompromisy – chcesz, by wszystkie oczekiwania były spełnione, a korzyść z wdrożenia innowacji była realna i mierzalna. SalesWizard gwarantuje Ci najlepsze rozwiązania w bezpiecznym, responsywnym środowisku. Możliwości tego narzędzia są ogromne, a obsługa – prosta, intuicyjna. Wybór SalesWizard od 4bsystem będzie najlepszym rozwiązaniem z uwagi na:

  1. Zróżnicowane moduły – narzędzie w holistyczny sposób ułatwi realizację codziennych zadań Twojej sieci franczyzowej;
  2. Dopasowanie do klienta – jesteśmy w stanie dodać lub zmodyfikować nasze rozwiązania, by w pełni dopasować się do Twoich potrzeb;
  3. Błyskawiczne wsparcie – nasz zespół helpdesk w ciągu kilkunastu minut rozwiązuje ewentualne usterki;
  4. Innowacje i rozwój – nieustannie rozwijamy SalesWizard CRM, dzięki czemu regularnie dodajemy nowe funkcjonalności oraz usprawniamy obecne;
  5. Polski kapitał – firma prowadzi działalność w Polsce, a wybierając polski kapitał, wspierasz polską gospodarkę.

Redaktor SalesWizard.pl