CRM dla kancelarii prawnych

Kancelarie prawne, adwokackie, radcowskie, windykacyjne, restrukturyzacyjne i odszkodowawcze oczekują od oprogramowania CRM funkcjonalności wspierających m.in. obsługę zgłoszeń, zarządzanie bieżącymi sprawami, generowania pism i umów. Przeczytaj co przygotowaliśmy dla branży prawnej!

Jaki system CRM dla prawników?

Zawody ściśle powiązane z prawem cieszą się niesłabnącym popytem – porady i usługi prawne zawsze będą potrzebne. Nie oznacza to jednak, że prowadzenie kancelarii prawnej jest lekkie, łatwe i bezstresowe. Konkurencja na tym rynku jest nie mniejsza niż w innych sektorach, jednak presja jest dalece większa. Nawet najmniejszy błąd, zagubiony dokument czy nieprawidłowa porada prawna mogą skutecznie nadszarpnąć karierę. Dodatkowo zachodząca specjalizacja kancelarii prawnych (windykacja, odszkodowania, sprawy bankowe, takie jak frankowe, SKD, czy WIBOR, restrukturyzacja firm) powoduje, że potrzeby kancelarii są bardzo zdywersyfikowane.

CRM dla prawników powinien rozwiązywać kluczowe problemy a także pozwalać na automatyzację pracy i wykorzystanie nowych technologii, w tym AI w codziennej pracy.

Integracje kluczowe dla sprzedaży Twoich usług

Wciąż rozwijamy integracje SalesWizard z najpopularniejszymi usługami IT, które wspierają kancelarie prawne w rozwoju.

Kluczowe problemy w kancelariach prawnych, które rozwiązuje CRM

Zarządzanie sprawami klientów

W XXI wieku wciąż wiele kancelarii prawnych, szczególnie radców prawnych i adwokatów, zarządza swoimi klientami i aktami spraw analogowo lub przechowując dane na dyskach sieciowych. Brak back-upów danych, dostępu do informacji z każdego miejsca, skalowania informacji, powoduje, iż wiele istotnych kwestii jest pomijanych w codziennej pracy. Brak skalowalnego systemu CRM utrudnia rozwój kancelariom prawnym i zwiększenie wolumenu prowadzonych spraw.

Rozwiązanie:

Pozyskiwanie klientów i zarządzanie zapytaniami

Zakaz reklamy dotyczy głównie kancelarii adwokackich i radcowskich, co nie znaczy, iż zapytania związane ze zleceniem spraw nie wpływają do takich kancelarii. Wszystkie inne kancelarie prowadzą działania marketingowe pozyskując tzw. leady (zgłoszenia), podejmując aktywny kontakt z potencjalnymi klientami. Bez odpowiedniego systemu CRM zarządzania zgłoszeniami, kontrola działań i ich efektywności, poprawa marketingu nie jest możliwa. Zgłoszenia gubią się, nie są automatyzowane, środki na kampanie marketingowe są „przepalane”.

Rozwiązanie:

Kontrola terminów i zadania bieżące

W branży prawnej kontrola terminów to krytyczny problem. Terminy przedawnień, terminy ustawowe na złożenie pozwów, pism, zażaleń czy apelacji, powoduje, iż kontrola ich w ramach całej kancelarii to poważne wyzwanie.

Rozwiązanie:

Generowanie umów i dokumentów

Branża prawna to przede wszystkim bogaty zasób pism, dokumentów, wzorców. W wielu kancelariach specjalizacja powoduje, iż wciąż używa się podobnych pism i umów do prowadzenia spraw. Wzory pełnomocnictw, zgłoszeń szkód, odwołań, wezwań do zapłaty, a w końcu także umów klienckich są stosowane bez przerwy. Ciągłe zmiany wersji utrudniają kontrolę prawidłowości wzorców, a ręczne wypełnianie dokumentów zabiera za dużo czasu, trwoniąc zasoby czasu i powodując niechęć pracowników.

Rozwiązanie:

Moduły SalesWizard CRM niezbędne w kancelariach prawnych

CRM dla kancelarii prawnych to kompleksowe narzędzie służące m.in. realizacji procesów sprzedaży, obsługi bieżącej klientów, generowania pism. Poznaj kluczowe moduły CRM istotne dla branży prawnej. Zapoznaj się z wszystkimi funkcjami SalesWizard w sekcji Funkcjonalności CRM.

Zgłoszenia od klientów w CRM

Wszystkie zapytania potencjalnych klientów w sprawach prawnych są pobierane wprost do CRM dzięki integracją z Make.com, Zapier.com, LinkedIn, Facebook, własnymi stronami HTML.

Obsługa umów i dokumentów

Moduł generowania umów i dokumentów pozwala na szybkie tworzenie spersonalizowanych pism z unikalnymi danymi klientów. Generator umów pozwala na dodawanie dowolnych wartości dzięki wykorzystaniu skalowalnej bazy krótkich kodów. Dodatkowo implementacja podpisu elektronicznego Autenti ułatwia finalizację umów.

Automatyzacja codziennych zadań

Przypomnienia o terminach, przedawnieniach, terminach rozpraw oraz braku akcji w sprawach pozwalają zautomatyzować codzienne czynności.

OpenAI icon

Sztuczna inteligencja od OpenAI wspiera pracę kancelarii

Sztuczna inteligencja wspiera analizę dokumentów, podsumowuje rozmowy telefoniczne, konstruuje maile. Możesz także tworzyć własne chatboty na strony www aby skuteczniej pozyskiwać klientów.

Nasi Klienci z branży prawnej

Poznaj naszych Klientów z branży prawnej.

Jak CRM wspiera kancelarie prawne?

Przedstawiciele palestry utożsamiani są z wysoką kulturą współpracy, doskonałą wiedzą i nienagannym przygotowaniem. Osoby pracujące w kancelarii prawnej budzą powszechne zaufanie, co pozwala z góry zakładać, że obsługa sprawy będzie na najwyższym poziomie. Z jednej strony jest to pewien benefit, który sprawia, że sama powaga miejsca budzi respekt i pozytywne skojarzenia. Z drugiej strony klient takiej kancelarii obdarza miejsce dużą dozą zaufania, za czym idzie ciężar odpowiedzialności. Nie ma tutaj miejsca na margines błędu i dotyczy to każdego – od aplikanta, który odbywa praktyki przez karnistów, cywilistów czy radców prawa rodzinnego. Każdy krok – od pierwszego kontaktu przez udzielenie porady czy poprowadzenie sprawy nakazuje skrupulatne postępowanie, w którym realnym wsparciem okaże się SalesWizard CRM.

Zautomatyzujemy Twoją kancelarię.

Dlaczego SalesWizard CRM jest najlepszy dla kancelarii prawnych?

Pracujemy z branżą prawną od 2014 r.

Wdrożenie oprogramowania CRM w kancelarii prawnej nie jest proste. Branża prawna charakteryzuje się dużym skomplikowaniem procesów obsługi, naciskiem na bezpieczeństwo i poufność danych oraz wysoką kontrolą terminów. Znamy potrzeby kancelarii i realizujemy je od 2014 r.

Analiza potrzeb w kancelarii prawnej

W zależności od specjalizacji działalności, potrzeby kancelarii prawnych są różne. Identyfikacja niezbędnych funkcjonalności systemu CRM dla prawników jest kluczowym etapem wdrożenia.

Modyfikacje oprogramowania CRM

W zależności od dalszych potrzeb kancelarii modyfikujemy istniejące funkcje i dostosowujemy je do osiągnięcia istotnych celów kancelarii.

Wdrożenie CRM w kancelarii

Wdrożenie rozpoczynamy od uruchomienia najistotniejszych funkcji, a cały proces dzielimy na mniejsze etapy, w zależności od potrzeb i percepcji kancelarii. Dzięki określeniu priorytetów, skupiamy się na najistotniejszych procesach w kancelarii.

Czatboty AI i automatyzacje

Kancelarie prawne także wdrażają innowacje. Dzięki automatyzacjom pracy w CRM oraz wsparciu AI, przenosimy kancelarie w XXI wiek!

Wciąż tworzymy nowe funkcjonalności!

Jeżeli nie odnalazłeś funkcjonalności niezbędnych w Twojej organizacji, zobacz naszą Road Mapę rozwoju aplikacji.

CRM dla kancelarii prawnych - najczęstsze pytania

Jeżeli zastanawiasz się nad wdrożeniem systemu CRM w swojej kancelarii prawnej – adwokackiej, radcowskiej, odszkodowawczej, windykacyjnej czy restrukturyzacyjnej – zapoznaj się z tą sekcją. Przeczytaj najczęstsze pytania dotyczące wdrożenia CRM w branży prawnej.

Czym jest CRM i dlaczego jest potrzebny w kancelarii prawnej?

CRM (Customer Relationship Management) to system zarządzania relacjami z klientami, który pomaga w organizacji pracy kancelarii poprzez usprawnienie komunikacji, zarządzanie dokumentacją oraz monitorowanie postępów w sprawach klientów. Dzięki CRM prawnicy mogą efektywniej zarządzać swoimi obowiązkami, minimalizując ryzyko błędów i opóźnień.

Jakie korzyści przynosi wdrożenie CRM w kancelarii prawnej?

Wdrożenie CRM w kancelarii prawnej przynosi wiele korzyści, takich jak:

  • Usystematyzowanie informacji: Centralna baza danych umożliwia szybki dostęp do informacji o klientach i sprawach.
  • Automatyzacja procesów: Generowanie dokumentów, zarządzanie terminami i przypomnieniami staje się prostsze i mniej czasochłonne.
  • Poprawa komunikacji: Lepsza koordynacja działań wewnątrz zespołu oraz z klientami.
  • Zwiększenie efektywności: Optymalizacja pracy prowadzi do oszczędności czasu i zasobów.

Czy CRM SalesWizard jest dostosowany do specyfiki pracy kancelarii prawnej?

Tak, CRM SalesWizard został zaprojektowany z myślą o specyfice pracy kancelarii prawnych. Oferuje funkcje takie jak zarządzanie sprawami, generowanie i procesowanie dokumentów, planowanie zadań oraz monitorowanie postępów w sprawach, co odpowiada na potrzeby branży prawniczej.

Czy wdrożenie CRM SalesWizard wymaga specjalistycznej wiedzy informatycznej?

Nie, CRM SalesWizard został zaprojektowany tak, aby jego wdrożenie i obsługa były intuicyjne. Oferujemy wsparcie na każdym etapie wdrożenia oraz szkolenia dla pracowników, aby zapewnić płynne i bezproblemowe korzystanie z systemu.

Jakie są koszty wdrożenia CRM SalesWizard w kancelarii prawnej?

Koszty wdrożenia CRM SalesWizard zależą od indywidualnych potrzeb i wielkości kancelarii. Oferujemy elastyczne pakiety cenowe dostosowane do różnych wymagań. Aby uzyskać szczegółową wycenę, zachęcamy do kontaktu z naszym działem sprzedaży.

Jak mogę przetestować CRM SalesWizard przed podjęciem decyzji o wdrożeniu?

Oferujemy możliwość skorzystania z wersji demonstracyjnej CRM SalesWizard, aby mogli Państwo przetestować jego funkcje i ocenić, jak system może wspierać pracę Państwa kancelarii. Aby uzyskać dostęp do wersji demo wystarczy otworzyć bezpłatne konto. Kliknij tutaj aby się zarejestrować.