CRM dla handlowców
Niezależnie czy zatrudniasz przedstawicieli handlowych czy sam jesteś handlowcem, organizacja pracy i odpowiednie ułożenie procesów sprzedaży i obsługi klientów w CRM daje Ci przewagę przed konkurencją. Wykorzystaj moduły pozyskiwania leadów, ofertowania online, zawierania umów elektronicznie i moduł AI aby sprzedawać więcej!
Jaki CRM dla handlowców?
Dobry CRM dla handlowców to CRM, który pomaga Twojemu zespołowi zarządzać interakcjami z klientami, usprawniać procesy sprzedażowe i poprawiać efektywność działań handlowców. Sprawdź jakie kluczowe funkcje SalesWizard CRM pomogą uzyskiwać Twojemu zespołowi przedstawicieli handlowych lepsze wyniki.
- CRM pozyskuje leady z kampanii i automatyzuje pierwszy kontakt
- CRM pomaga przygotować oferty online i bada ich skuteczność
- CRM automatyzuje lejek sprzedaży, czyszcząc przedawnione oferty
- CRM pomaga szybko zawrzeć umowę elektronicznie
Ofertowanie online
Wszystkie zapytania o wolne terminy Twoich wyjazdów w jednym CRM.
Zwieranie umów
Jak CRM może pomóc w pracy Twoim handlowcom?
CRM może znacząco wspomóc pracę handlowców na wiele sposobów. Począwszy od centralizacji danych leadów, potencjalnych i aktualnych klientów, obsługi szans sprzedaży, poprzez proces ofertowania i negocjacji, skończywszy na procesie zawierania umowy z wykorzystaniem podpisu elektronicznego oraz rozliczeniem umowy (fakturowanie, dostarczenie usługi czy zamówienia).
Praca handlowca to nie tylko sprzedaż ale również raportowanie. Wykorzystując moduły raportowe SalesWizard CRM, Twój dyrektor sprzedaży oraz handlowcy mają stały dostęp do swoich wyników czy wskaźników efektywności.
W XXI wieku pracę w CRM może wspierać również moduł AI, który przeanalizuje wybrane informacje, przygotuje podsumowania, poprowadzi rozmowę z potencjalnym klientem przy pomocy czata.
Kluczowe problemy w pracy handlowca. Jak CRM może pomóc je rozwiązać?
Zarządzanie kontaktami i informacjami o klientach
Handlowcy często mają trudności z efektywnym zarządzaniem dużą ilością kontaktów i informacji o klientach. Notatki na papierze, w arkuszach kalkulacyjnych lub w różnych aplikacjach są trudne do śledzenia i mogą prowadzić do utraty ważnych informacji.
Rozwiązanie:
- CRM centralizuje wszystkie informacje o klientach w jednym miejscu, co umożliwia łatwe zarządzanie kontaktami, historią komunikacji, notatkami i preferencjami klientów. Handlowcy mają szybki dostęp do pełnej historii interakcji z klientem, co ułatwia personalizację podejścia i zwiększa efektywność działań.
Zarządzanie zadaniami i kalendarzem
Handlowcy mają wiele zadań i spotkań do zarządzania, co może prowadzić do chaosu i pomijania ważnych działań.
Rozwiązanie:
- CRM umożliwia planowanie i zarządzanie zadaniami oraz kalendarzem w jednym miejscu. System może przypominać o ważnych terminach, spotkaniach i zadaniach, co pomaga handlowcom w lepszej organizacji czasu i priorytetyzacji działań.
Śledzenie i zarządzanie szansami sprzedażowymi
Brak przejrzystości w zarządzaniu szansami sprzedażowymi może prowadzić do przegapienia okazji i niedopilnowania kluczowych etapów procesu sprzedaży.
Rozwiązanie:
- CRM pozwala na śledzenie szans sprzedażowych na każdym etapie lejka sprzedażowego. Handlowcy mogą monitorować postępy, priorytetyzować zadania i ustalać terminy, co pomaga w lepszym zarządzaniu procesem sprzedaży i minimalizowaniu ryzyka przegapienia ważnych szans.
Analiza wyników sprzedaży i raportowanie
Brak dostępu do dokładnych danych i raportów może utrudniać ocenę efektywności działań sprzedażowych i podejmowanie decyzji na podstawie danych.
Rozwiązanie:
- CRM oferuje zaawansowane funkcje analityczne i raportowanie, które pozwalają na śledzenie wyników sprzedaży, analizę efektywności kampanii i identyfikację obszarów do poprawy. Dzięki temu handlowcy i menedżerowie mogą podejmować bardziej świadome decyzje oparte na danych.
CRM dla handlowców - polecane moduły SalesWizard CRM
CRM dla handlowców to nie tylko obsługa szans sprzedaży, ale także automatyzacje, analityka i funkcje AI, ofertowanie i komunikacja z klientami. Zapoznaj się z wszystkimi funkcjami SalesWizard w sekcji Funkcjonalności CRM.
Nowe leady i zgłoszenia w CRM
Wszystkie leady i zgłoszenia z kampanii i call center wpływają do CRM gdzie mogą zostać przypisane handlowcom.
Ofertowanie online
Standaryzacja procesu ofertowania online w CRM. Twórz spersonalizowane oferty, śledź wskaźniki otwarć i konwersji, automatyzuj komunikację dot. oferty.
Kalendarz umawiania spotkań handlowca online
Udostępniaj kalendarze umawiania wizyt i spotkań z Twoimi handlowcami. Klienci mają szybszy dostęp do umawiania wizyty czy spotkania.
Automatyzacja procesu sprzedaży
Proces sprzedaży i obsługa szans sprzedaży może zostać zautomatyzowana – automatyczne zadania, follow-upy, zmiany statusu procesu czy przypomnienia o nieotwartej ofercie.
Sztuczna inteligencja od OpenAI
Wykorzystaj potęgę sztucznej inteligencji do obsługi klientów i zapytań, analizy procesów prowadzonych z klientami.
Obsługa umów i dokumentów
Wykorzystaj moduł Generatora umów i dokumentów aby szybko finalizować umowy. Dokumenty podpisuj podpisem odręcznym na tablecie lub podpisem elektronicznym.
Rozpocznij wdrożenie CRM dla handlowców już teraz!
- 7-dniowy okres próbny
- Pełna wersja próbna
- Automatyzacja w cenie
W czym CRM pomoże Tobie i Twoim handlowcom?
1. Centralizacja informacji o klientach
CRM centralizuje wszystkie dane dotyczące klientów w jednym miejscu, umożliwiając handlowcom szybki dostęp do pełnej historii interakcji, zakupów, preferencji i potrzeb klientów. To pomaga w lepszym zrozumieniu klienta i personalizacji ofert.
2. Automatyzacja procesów sprzedażowych
CRM automatyzuje wiele rutynowych zadań, takich jak wysyłanie follow-upów, przypomnienia o spotkaniach, zarządzanie kampaniami e-mailowymi i tworzenie raportów. To pozwala handlowcom skupić się na bardziej strategicznych działaniach, takich jak budowanie relacji i zamykanie sprzedaży.
3. Lepsze zarządzanie szansami sprzedażowymi
CRM umożliwia śledzenie szans sprzedażowych od momentu ich powstania aż do zamknięcia. Handlowcy mogą monitorować postępy w lejku sprzedażowym, priorytetyzować szanse i podejmować odpowiednie działania na każdym etapie procesu sprzedaży.
4. Efektywna komunikacja i współpraca
CRM ułatwia współpracę między członkami zespołu sprzedażowego oraz innymi działami, takimi jak marketing czy obsługa klienta. Wspólna platforma umożliwia dzielenie się informacjami, koordynację działań i zapewnienie spójnej komunikacji z klientem.
5. Analiza i raportowanie
CRM oferuje zaawansowane narzędzia analityczne, które pozwalają na śledzenie kluczowych wskaźników sprzedażowych, analizę efektywności działań oraz identyfikację obszarów do poprawy. Dzięki temu handlowcy i menedżerowie mogą podejmować lepsze decyzje oparte na danych.
6. Personalizacja i lepsze zarządzanie relacjami
Dzięki pełnemu wglądowi w historię klienta, handlowcy mogą lepiej dostosowywać oferty i komunikację do indywidualnych potrzeb i preferencji klientów. To zwiększa szanse na zamknięcie sprzedaży i budowanie długotrwałych relacji.
7. Mobilność i dostęp zdalny
CRM w wersji mobilnej umożliwia handlowcom dostęp do danych klientów i zarządzanie zadaniami z dowolnego miejsca. To szczególnie ważne dla handlowców pracujących w terenie.
8. Lepsza organizacja pracy
CRM pomaga handlowcom lepiej organizować swoje zadania, spotkania i kalendarz. System CRM może przypominać o ważnych terminach, automatyzować zadania i ułatwiać zarządzanie czasem, co zwiększa produktywność.
9. Usprawnienie procesu sprzedaży
Dzięki CRM handlowcy mogą standardyzować i usprawniać procesy sprzedażowe, co prowadzi do większej spójności i efektywności. Systemy CRM często oferują szablony i automatyzacje, które ułatwiają prowadzenie klientów przez proces sprzedaży.
10. Zwiększenie satysfakcji i lojalności klientów
Dzięki lepszemu zarządzaniu relacjami i szybszej reakcji na potrzeby klientów, handlowcy mogą zwiększyć satysfakcję klientów, co prowadzi do większej lojalności i powtarzalnych zakupów.
Wdrożenie CRM może znacząco zwiększyć efektywność i skuteczność działań handlowców, co przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe i długoterminowy sukces firmy.
Dlaczego SalesWizard CRM?
Wdrożenie CRM dla handlowców
Wybór i wdrożenie odpowiedniego CRM dla przedstawicieli handlowych nie jest łatwy, dlatego pomożemy Ci wdrożyć SalesWizard CRM uwzględniając kluczowe obszary pracy Twoich handlowców.
- Integracja zgłoszeń ze źródłami marketingowymi
- Konfiguracja i automatyzacja lejka sprzedaży
- Przygotowanie wzorców ofert i procesu ofertowania
- Wykorzystanie AI do analityki i komunikacji z klientami
- Planowanie zadań handlowców
Analiza potrzeb działu handlowego
Omówimy potrzeby Twoich handlowców w zakresie procesu sprzedaży i automatyzacji lejka szans sprzedaży.
Automatyzacje procesów sprzedaży
Zautomatyzujemy procesy w lejku obsługi szans sprzedaży, lejkach obsługowych, serwisowych i zawierania umów.
Budowa procesów
Dostosujemy procesy CRM do praktyki sprzedażowej w Twojej firmie, pozwalając na mierzenie kluczowych wskaźników.
Czatboty AI dla handlowców
Wdrożymy czatboty AI dla handlowców aby wesprzeć obsługę najczęstszych zapytań od klientów.
Wciąż tworzymy nowe funkcjonalności!
Jeżeli nie odnalazłeś funkcjonalności niezbędnych w Twojej organizacji, zobacz naszą Road Mapę rozwoju aplikacji.
- Indywidualne wdrożenie SalesWizard
- Możliwość zlecenie unikalnych modyfikacji
- Pełne wsparcie we wdrożeniu
CRM dla handlowców - pytania i odpowiedzi
Zastanawiasz się czy Twój zespół przedstawicieli handlowych potrzebuje CRM? Nie wiesz od czego zacząć wdrożenie, na co zwrócić uwagę? Przeczytaj najczęstsze pytania naszych Klientów.
Jak CRM pomaga w procesie ofertowania?
SalesWizard CRM umożliwia tworzenie, zarządzanie i śledzenie ofert w jednym miejscu. Handlowcy mogą korzystać z gotowych szablonów ofert, personalizować je dla różnych klientów i produktów oraz śledzić status każdej oferty (statystyki otwarć). System przypomina również o terminach ofert i wysyła przypomnienia w sytuacji gdy oferta nie jest otwarta w określonym czasie, co zwiększa szanse na zamknięcie sprzedaży. Więcej o ofertowaniu online przeczytasz tutaj.
W jaki sposób CRM wspiera obsługę szans sprzedaży?
CRM pozwala na śledzenie szans sprzedażowych na każdym etapie procesu sprzedaży. Handlowcy mogą monitorować postępy, priorytetyzować szanse, ustalać zadania i terminy oraz współpracować z innymi członkami zespołu. System automatyzuje również wiele działań, takich jak wysyłanie follow-upów czy przypomnienia o kolejnych krokach. Możliwe jest również śledzenie opóźnień w statusach procesu sprzedaży dzięki automatyzacjom czasowym.
Jak CRM pomaga w zawieraniu umów?
CRM umożliwia łatwe zarządzanie procesem zawierania umów poprzez szybkie generowanie wzorców umów i dokumentów do podpisu odręcznego lub elektronicznego. Dowiedz się więcej w Module Generatora umów.
Jakie funkcje CRM ułatwiają raportowanie zadań handlowców?
SalesWizard oferuje zaawansowane narzędzia do raportowania, które umożliwiają śledzenie postępów w realizacji zadań, analizę wyników sprzedaży, identyfikację obszarów do poprawy oraz generowanie raportów na żądanie. Handlowcy mogą łatwo raportować swoje działania, a menedżerowie mogą monitorować wyniki i podejmować decyzje oparte na danych.
W jaki sposób CRM wspiera planowanie działań handlowców?
SalesWizard pomaga handlowcom w planowaniu działań poprzez zarządzanie kalendarzem, przypomnienia o spotkaniach i zadaniach, automatyzację harmonogramów oraz śledzenie postępów w realizacji planów sprzedażowych. System umożliwia również tworzenie planów działania dla różnych szans sprzedażowych i klientów.
Jak przygotować dział handlowy do wdrożenia CRM?
Aby przygotować dział handlowy do wdrożenia CRM, warto:
- Przeprowadzić analizę potrzeb i procesów sprzedażowych
- Wybrać odpowiedni system CRM i dostosować go do specyfiki działu
- Zorganizować szkolenia dla handlowców z obsługi systemu
- Zapewnić wsparcie techniczne na etapie wdrożenia
- Monitorować efektywność korzystania z CRM i wprowadzać ulepszenia na bieżąco